tirsdag 28. mai 2019

Binyretretthet

Når vi har det for travelt hele tiden og går på akkord med oss selv fører dette til press på binyrene som lager blandt annet stresshormonet cortisol. Har nå lest meg inn på noe som heter Binyretretthet og har omtrent alle symptomer som står: Lav stressterskel, tåler ikke å ha det travelt! Jeg lurer på om dere på Balderklinikken kan gi meg og mange andre en generell forklaring på “binyretretthet”.

Binyretretthet er en vanlig, men sjeldent diagnostisert, tilstand. Dessverre tror jeg at binyretretthet er langt mer utbredt enn vi kjenner til, . Binyretretthet utvikles ofte etter perioder med intens eller langvarig fysisk eller emosjonelt stress, når overstimulering av kjertlene gjør dem ute av stand til å møte . Binyretretthet, medisinsk kjent som hypoadrenia, har et bredt spekter av svekke symptomer som fungerer på kroppen sakte og smug.

Binyretretthet er en vanlig forekommende tilstand utløst av overbelastning på kroppens binyrene gjennom overdreven fysiologisk eller følelsesmessig press. Jeg misstenker sterkt binyretretthet, men dette er jo noe de fleste allmennleger i dag ikke vil høre særlig snakk om. Adrenal fatigue er en vanlig tilstand som rammer folk som handler med alvorlig stress. Fordi symptomene på binyretretthet etterligner andre forhol mange lider .

Jeg hadde lav cotisol og lav DHEA, lav C-peptid. Jeg fikk en liste over alle tenkelige vitaminer og mineraler jeg . De fleste symptomer på lavt stoffskifte og. Binyretretthet, blodprøver og en god lege? Hun lister opp symptomer på binyretretthet: Lav stressterskel, tåler ikke å ha det travelt, enten i jobb eller privat. Noe jeg har lest er normalt symptom ved binyretretthet).


Det er viktig å få avdekket at binyretretthet sannsynligvis er hovedårsaken til en rekke uforklarlige tretthetstilstander, hukommelsesproblemer, . Vi i lokallaget holder på med ei bok som omhandler FM, og der blir binyretretthet litt omtalt. De hevder at personer med FM, ME og andre . Mange mennesker forveksler binyretretthet for hypotyreose. Grunnen til dette er mest sannsynlig på grunn av innholdet av sistnevnte. Lavt stoffskifte, utmattelse, dårlige treningsresultater.


Når binyrene kollapser og binyretretthet er resultatet sendes kroppen ut i en fullstendig hormonell ubalanse. Man går fra de stressrelaterte plagene til å føle seg . Hvis du føler at du lider av binyretretthet, er du antakelig lurer på hva å gjøre med det. Kosttilskudd vil hjelpe få binyrene fungerer igjen, men . Det er en nærmest total frustrasjon på temaet binyretretthet.


Mange sliter med lavt energinivå, ulike symptomer og manglende behandling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg