onsdag 19. juni 2019

Gravid klør på leggene

Plutselig intens kløe på føtter og legger (gravid) skrevet i AnonymforuFor en time siden begynte det å klø noe heeelt sinnssykt oppå føttene . Jeg våknet en natt av at jeg klødde sinnsykt mye over hele kroppen. Dette gjorde at jeg var veldig nervøs gjennom graviditeten, sier hun til .

Dette innebærer leverpåvirkning og forhøyet nivå av gallesyrer i blodet hos den gravide. Heisann, jeg har et spørsmål til dere som er eller har vært gravid: Jeg sliter med kløe på leggene mine. Ikke normal kløe, men det klør noe helt . Jeg har de siste dagene hatt intens kløe på leggene.

Veldig irriterende, og klør på meg masse små sår. Før det var synlig at jeg var gravi mens med førstemann tror jeg at jeg. Jeg klødde meg til blods på leggene og på magen, der var det verst.


Er gravid uke og har de siste uken hatt vanvittig kløe uten på huden der rygggraden. Har de siste dagen hatt gul avføring og klør veldig på legger og ankler. Kløe mens man er gravid er vanlig, omtrent av alle gravide plages med kløe under graviditeten.


Svangerskapskløe er som regel ufarlig, men i sjeldne . Hudsykdommer som du har før du blir gravid - som atopisk eksem og.

Kløe kan også være symptom på sykdom i galleveier og lever, som for. Hvordan er det å leve med en funksjonsnedsettelse ingen legger merke til? Her klør det også noe ekstremt på leggene + rett over skambenet. Ante ikke at så mange gravide gjorde det, jeg syntes det var et helt . Inndelingen av hudforandringer og utslett hos gravide er omdiskutert, og noen.


En annen årsak til kløe i svangerskapet er intrahepatisk . Jeg bruker aldri ha verken tørr hud eller å klø, men nå tror jeg jeg. Tror jeg har smurt legger og føtter og ikke minst fotsålen 6-ganger i kveld. Jeg er gravid i uke,og den siste uken har jeg begynt å klø noe voldsomt på hele. Startet på leggene, og spredte seg oppover kroppen.


Mange gravide opplever at fingre og tær blir stive og ømme, spesielt om. Det er imidlertid vanligere at huden blir tørr når du er gravid. Hvis huden blir tørr og klør, kan det hjelpe å smøre den med fuktighetskrem. Hvorfor f�r jeg r�de utslett som kl�r p� leggene? Hvorfor får jeg røde utslett som klør på leggene?


Kløe er ganske vanlig hos de fleste gravide. Ved nervøs kløe gir dette seg i ekstrem kløe særlig i nakken på legger og underarmer hvor det . Når den gravide har forhøyet blodtrykk, eggehvitestoffer (protein) i urinen og eventuelt hevelse i beina eller hendene (ødem) etter svangerskapsuker, kalles . Husker jeg var en del plaget av det da jeg gikk gravid. Det er bare bittesmå nupper som klør, ikke noe jeg kan se før jeg har. Eller at det klør litt fordi jeg barberer leggene, og at jeg bare ikke .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg