mandag 5. august 2019

Tette bihuler dotter i ørene

Forkjølelse er i seg selv en ufarlig og forbigående sykdom. Mange har smerter i eller rundt nesen over lengre tid uten å vite hva dette skyldes. Hver gang jeg blir forkjølet, halsbetennelse osv så får jeg trykk og hodepine.

Kan man ha tette bihuler, eller bihulebetennelse, uten å være tett i nesen? Har vært tett i alle gangene i ansiktet en uke nå og det er vondt. Det kan være vanskelig å tømme bihulene hvis det først har satt seg fast slim der, og da.


Hvis du trekker inn snørr uten å gjøre dette, kan du gjøre vondt verre.

Ved en forkjølelse vil slimhinnen i nesen og bihulene hovne opp. De fleste infeksjoner er virusbaserte og går bort om en uke eller to uten behandling. En virusinfeksjon forårsaket av forkjølelse kan gi symptomer som varer . Den gjør oss snørrete og tette i nesa, vi kan få sår hals, vondt i hodet, hoste, feber og vi. Kan være forløper til akutt purulent sinusitt. BETENT: Alt som gir nesetetthet kan føre til betennelse i bihulene.


Dersom en forkjølelse ikke vil gå over, men nesetettheten og snuen fortsetter. Hei,jeg fikk hoven side av ansiktet mitt,rett ved siden av nesen,med enorme smerter,ingen hodepine,ingen feber,og litt vondt i . Det kan festes og løsnes fra dørkarmen uten bruk av drill eller verktøy.

Ofte er det feber, nedsatt allmenntilstand og hoste med eller uten oppspytt. Ved røntgenfoto (vanligvis computertomografi (CT) av bihuler) eller . På grunn av kronisk tette bihuler hadde han i mange år trykksmerter, dotter i ørene og hyppig øresus. AU AU: Dotter i ørene kan være smertefullt, men nesespray kan hjelpe. Ved forkjølelse kan slimhinnene i kanalen hovne opp og tette igjen . Det kan ha forskjellige årsaker, men trykk i et øre på grunn av forkjølelse eller.


Våknet i dag opp med vondt trykk i høyre øre, og meget tett høyre nesebor. Mellomørene og bihulene er hulrom med så pass stive vegger at de ikke kan bevege. Trommehinne skiller ytre øret og mellomøret, er helt tett slik at væsker og . Man kan også få dotter i ørene av plutselige trykkendringer, som for eksempel. Tette øreganger på grunn av ørevoks fører til ubehag i form av. Har du spørsmål om symptomer og plager i ørene, nesen, bihulene og halsen?


Men i februar begynte jeg å få tett nese og vondt i bihulene. Kan vel mest sammenlignes med å være tett i nesa eller ha dotter i ørene, men det ligger altså inni hodt. Kjennes ut som om det er et lite stykke . Har nå hatt ganske nedsatt hørsel etter at jeg har hatt dotter i ørene kontinuelig siden torsdag. Enten av forkjølelse (bihuler) eller av allergi (pollen) som får slimhinnene i hele systemet å. Hvis det ikke hjelper og det er like tett - gå til legen.


Kanalen mellom øret og svelget heter tuba Eustachii på latin (eller er det gresk?). Dette med dotter i ørene har jeg levd med i lang tid. Anna-Louise, du sier att du har alergi, og da blir bihulene fort tette.


Jeg har for tiden nesten konstant dotter i ørene, som jeg febrilsk prøver å få vekk, for det gjør meg svimmel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg