mandag 10. september 2018

Kan man amme etter silikon

For noen mødre kan ammingen gå helt greit, med litt ekstra oppfølging i starten,. Etter et par timer bør du enten få barnet til å suge eller starte håndmelking,. Når barnet suger bra, og du føler du har funnet balansen, kan man begynne å gi.

Kvinner som har fått silikoninnlegg har vanligvis færre ammeproblemer enn de . Jeg lurer litt på når man kan forvente at brystene forandrer seg. Jeg har 3gram med silikon i hvert bryst. Som ammehjelper har jeg ofte fått spørsmål om amming etter brystreduksjon eller forstørrelse.

Spørsmålet er gjerne: ”Jeg har silikoninnlegg, kan jeg amme? Vi anbefaler at man ammer selv om man har silikonproteser. Hvor raskt etter operasjonen kan jeg begynne å trene? Likevel velger noen å operere brystene etter amming.


Brystene vil bli større under graviditeten og etterpå når man ammer. Hvis utseende betyr mye for deg kan en kosmetisk operasjon hjelpe deg å få bedre kroppsbilde, . Ikke bare for at melkeproduksjonen skal være helt slutt, men også fordi brystene skal få tid til å gå tilbake til . Klart legene råder til å vente til man er ferdig med å amme, da brystet kan endre form etter . Så til all der som ar silikon som ammet og ikke ammet, kan dere.

Jeg er helt enig i at ødelagte pupper ikke skal sette en stopper for at man ammer barnet sitt. OVERRASKET OVER GRAVIDITETEN: Dagen etter at hun la inn silikon i brystene ble. Rannveig hadde alltid drømt om silikon-looken, og etter å ha ammet sønnen sin i åtte måneder. Et annet problem er at man ikke med sikkerhet kan si om protesen vil.


Lurer du på om du kan amme ditt barn med silikonimplantat i brystene? Hvis man planlegger å bli gravid i nær fremtid bør man utsette implantasjon av. Hvis du vurderer silikon etter amming bør du vente med operasjon til det er gått 3-6 . Vil jo gjerne kunne amme også dette barnet så lenge jeg kan.


GERD: Man kan ikke ta mammografi om man har silikon. Alt var helt perfekt helt til jeg slutta å amme etter måneder. Og i og med at jeg skal ta silikon, så lurer jeg VELDIG på hvor lang tid det må ha gått fra avsluttet amming, til man kan ta silikon ? Alle friske kvinner som har et behov for brystforstørrelse kan få operasjon hos oss.


Jeg hadde egentlig bestemt meg for og vente med silikon til etter vi er. Pupper kan man få av kosmetiske kirurger, når som helt og hvor som . Vi anbefaler at man ammer selv om man har silikon i brystene. En slik brystoperasjon kan innebære at man endrer implantatets posisjon, bytter type implantat,. Du kommer til å få permanente arr etter din brystforstørrelse.


Animasjon som viser hvordan brystforstørring med silikon kan foregå. Etter avsluttet amming bør man normalt ikke legge inn proteser før det er gått minst 3 .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg