fredag 27. februar 2015

Gravid urinveisinfeksjon kynnere

Slappe urinblærer gjør at gravide ikke merker en urinveisinfeksjon. På onsdagskvelden så hadde jeg maaaaange kynnere. Urinveisinfeksjon kan føre til premature rier!

Jeg har de siste 2-mnd har ekstreeeeemt mye kynnere, gjerne 30-i løpet av noen timer på kvelden. Hun sa at ubehandlet urinveisinfeksjon ofte første til premature rier. Hadde smertefulle kynnere med han også, men ikke så. Urinveisinfeksjoner kan forverre kynnere og det kan være lurt å .

Urinveisinfeksjon, UVI eller cystitt, når man ikke er gravid er ganske plagsomt. Jeg ringte å prøvde å få legetime i dag pga hatt sterke kynnere di siste dagene. Det er ikke like lett å skille på rier og kynnere, men her får du noen råd om hva. En urinveisinfeksjon kan kjennes helt annerledes når du er gravid enn når du . Jeg har siden lørdag hatt mye kynnere, da snakker vi omtrent. Det er derfor gravide SKAL behandles ved UVI siden den kan sette igang en . Har aldri forstått dette med kynnere jeg, så derfor spør jeg.


Jeg hadde kraftig urinveisinfeksjon i flere år før jeg ble gravid og under svangerskapet. Hadde vonde kynnere i nesten hele svangerskapet. Når du har kynnere, er det normalt at magen blir hard en stun for så å bli myk igjen. Urinveisinfeksjon kan iblant være årsaken til sammentrekninger.


Visste seg bare til og være kraftige kynnere og urinveisinfeksjon? Fikk da enda en resept på en annen antibiotikakur som gravide kan gå på. Ubehandlet kan urinveisinfeksjon hos gravide føre til for tidlig fødsel og.


Jeg er gravid i uke 1 og har begynt å få stikkinge i livemoren. Jeg sitter å lurer på om det kan være kynnere, eller urinveisinfeksjon? Mange gravide rammes av kvalme, kløe, bekkenløsning, urinveissymptomer og andre mindre. Kynnerne kommer av at livmoren øker sin aktivitet for å ”modne” og trene opp muskulaturen. Da er det vanligvis tale om en urinveisinfeksjon.


Hos den gravide kan kynnere oppleves allerede fra uke 20-21. En urinveisinfeksjon hos gravide kan føre til premature rier, særlig rundt uke og senere. De fleste gravide opplever kynnere fra rundt 25. Urinveisinfeksjon kan også gi mange kynnere, og når du nærmer seg . Opptil av alle gravide har denne bakterien som en naturlig del av.


I så tilfelle er årsaken ofte urinveisinfeksjon. Hemorroider er også vanlig hos gravide, og disse kan sprekke og blø kraftig en kort stund. De fleste har hatt noe kynnere eller rier før denne blødningen oppstår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg