fredag 12. oktober 2018

Hvite blemmer i munnen

Norsk Helseinformatikk (NHI) beskriver after som tilbakevendende runde eller ovale, overflatiske, myke, gulhvite blemmer eller sår i munnhulen . After rammer opptil av befolkningen fra tid til annen. Nycodent Aloclair Gel mlSår og blemmer i munnen - Tannlegehusettannlegehuset.

Etter hvert tar det form som et hvitt eller gulaktig sår med en rød irritert sone rundt. Virusinfeksjoner som gir blemmer og sår i munnen og dette er en vanlig tilstand. Flere virus kan forårsake blemmer i munnen, men Herpes simplex virus (HSV) . After er tilbakevendende runde eller ovale, overflatiske, myke, gulhvite blemmer eller sår i munnhulen.

De kan være lokalisert på tungen, i ganen, i munngulvet, . Jeg er veldig pladet av blemmer i munnen som er hvite. Og nå disse betente blemmene kommer får jeg gjerne betennelse et annet sted også som i armen. Jeg har fått to hvite sår på leppene, såkalte blemmer. Jeg har prøvd med ufortynnet vademecum samt en annen greie som min apotek-venninne anbefalte. For fem år siden fikk jeg et voldsomt angrep av blemmer i munn og svelg.


Dette var svært smertefullt, og blemmene var av den . After – er små, gråhvite sår inne i munnhulen. De sitter ofte på innsiden av kinnene, leppene og på tungen.

Sårene er ofte røde rundt kanten, og du kan få . Sår og endringer på tunga og i munnhulen kan være tegn på sykdom. Et munnsår ser ut som en liten, væskefylt blemme på leppen eller rett utenfor. Munnskold eller hvite sår på innsiden av slimhinnen i munnen og på. Blemmer på leppen (utsiden) forårsakes av viruset Herpes Simplex og . Hadde kanskje vært en idè å beskrive blemmene litt mer. Er det feks en boble med noe ekkelt inni, eller er det som et rundt hvitt lite sår.


Alle mennesker som fra tid til annen plages med blemmer i munnen, vet. De små, hvite sårene inni munden er både ømme, de svir også gjør . Helt siden jeg var liten har jeg vært plaget med hvite blemmer i munnen. De kommer på tunga, i ganen, innsiden av kinnene og leppene, . Tilbakevendende vonde sår i munnen (munnskåld - after - aftøs stomatitt).


Sårene ser ut som hvite blemmer som utvider seg, kanskje til et par . Mot blemmer på tunga, eller generelt bare små sår i munnen har jeg funnet ut at Longo Vital hjelper. Når du drar ut leppen hans nede, så ser du en hvit prikk. VONDT: Såkalt munnskold eller after er bittesmå hvite blemmer som dukker opp på tunge, lepper eller i tannkjøttet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg