tirsdag 28. juli 2015

Antibiotika og alkohol+urinveisinfeksjon

Når det gjelder alkohol og antibiotika, så er dette et spørsmål man som lege stadig møter, og som pasienter veldig ofte lurer på når de får en . Jeg går på antibiotika for begynnende nyrebekkenbetennelse. Jeg ville ha ligget unna alkohol når jeg har UVI, men så HATER jeg å ha .

Kan jeg hoppe over en dag i penicillin-kuren min så jeg kan drikke. Medikamenter › Sånn går det når du blander alkohol og penicillinBufretLignende18. Mange myter omkring det å skulle drikke alkohol når man går på antibiotika, ifølge almennlegen.


Spørsmålet mitt er om det er farlig å kombinere antibiotika med alkohol?

Jeg har hørt at det kan ødelegge effekten av hele kuren. Ifølge ABC Helse og velvære, det er en ubehagelig sammenheng mellom . En urinveisinfeksjon (UTI), også kjent som cystitt eller en blære infeksjon, er en. Likevel kan alkohol øke hastigheten på utskillelsen rate av antibiotika, som kan . Dessuten, hvis du har urinveisinfeksjon vil alkohol bare gjøre det verre!


Det med å ikke blande alkohol og antibiotika har man gått bort i fra. Slik kan du drikke deg ut av urinveisinfeksjonen. Urinveisinfeksjon behandles med antibiotika.


Hvis kvinnen derimot er gravi og man finner bakterier i urinen, skal man alltid behandle med antibiotika.

Ved kompliserte urinveisinfeksjoner, tilbakevendende . Lurte bare på hvordan effekten av antibiotika svekkes sammen med alkohol.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg