fredag 19. oktober 2018

Smerter i korsryggen+nyrer

Smerter i siden kan oppstå nokså akutt og betegnes flankesmerter. Smerter i flanken kan skrive seg fra magetarmkanalen, milt og lever , nyrer og urinveier , muskulaturen i rygg og i bryst . Etter mine detaljerte beskrivelser av smertene kunne hun med engang konstatere at det ikke var ryggen jeg hadde vondt i, men nyrene.

Dersom det oppstår betennelse i for eksempel nyrer eller urinveier, kan det gi smerter nederst i ryggen. Menstruasjons-smerter kan også gi ryggsmerter. Kommer innimellom stikkinger, når jeg bøyer meg.


En nyre infeksjon og ryggsmerter ofte gå sammen, særlig hvis smerten er i nedre del av ryggen der nyrene er.

Hvis du i tillegg har vondt i ryggen der nyrene sitter, har feber og. Jeg krabbet inn igjen i sengen, og hylskrek av smertene i magen og nyrene. Smerter i korsryggen som stråler ned mot kjønnsorganene. Via urinlederen går urinen fra nyrene ned i urinblæren, der den oppbevares til urinen til slutt . Få informasjon om undersøkelse, diagnose, hvordan kreft i nyrene. Sykdom i indre organer kan gi refererte smerter i korsryggen.


Ved akutt nyrebetennelse kan du ha smerter i området bak i ryggen der nyrene sitter. Ofte har du også forhøyet blodtrykk og hevelser (ødemer), særlig i bena . Saken er at jeg den siste uken har fått smerter i nyreregionen på venstre side.

Jeg vet ikke om det er nyren i seg selv eller musklene. Kan jo være stølhet ifra ryggen, men det tviler jeg på. Flankesmerter er ganske enkelt smerter i siden av kroppen og ryggen. Skarpe smerter på den ene siden av korsryggen er alarmerende. Følelsen av at magen blir skåret opp fra innsiden er et rødt flagg at du lider en nyre stein . Hvis du opplever vedvarende og kraftige smerter er det viktig å oppsøke hjelp.


Tror dog ikke det har noe med smertene i ryggen å gjøre. Vet blindtarmbetennelse, og cyster som gir voldsom smerte, må det. Du har vondt i ryggen, og uansett hvor mange smertestillende du tar, har . Smerter i korsryggen oppstår når betennelse i venstre nyre.


Det behandler denne tilstanden som pyelonefritt. Nyre smerte oppstår som følge av infeksjon eller skade på nyrene. Hvis du føler smerter i ryggen eller siden, kan det lett bli tilskrevet nyrene. Eller det kan være muskulært, jeg hadde smerter i venstre side - rett over hoftekammen og inn mot korsryggen - trodde det var nyrene men det . Lever smerter kommer på fremsiden, men nyre smerter kan du få bak i ryggen. Hovedsymptomet for Bekhterevs sykdom er smerter i korsryggen, dette symptomet.


Smerter i buken, siden eller nedre del av ryggen kan være et tidlig symptom på cystenyrer. Noen ganger er smerten intensiv og vedvarende, men ofte er den . Om en går med det ubehandlet så er det veldig farlig ja. Nyrene er kjempe viktige for kroppen vår og betennelsestilstand i disse kan skape .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg