torsdag 11. oktober 2018

Trimetoprim gravid

Spørsmål Lege behandler pasient som er gravid i uke 9. Det er påvist bakterier i urin, de er resistente for alt unntatt trimetoprim og nitrofurantoin . Derfor står jeg fast på Furudantin under graviditeten.

Den er sikker og bruke under en graviditet. Dette står om om Trimetoprim i felleskatalogen: . Trimetoprim og Terbinafin Orifarm - Anonymforum9. Noen som har brukt Trimetoprim i graviditet?

Trimetoprim i starten av svangerskapet - Lommelegen. Brukte trimetoprim i tre dager for uvi i dagene rundt siste eggløsning. Jada sa jeg, det har jeg brukt noen ganger før jeg ble gravid og det virker bra. BufretLignendeHva Trimetoprim er og hva det brukes mot Vær oppmerksom på at legen kan ha. Rådfør deg derfor alltid med lege før bruk av Trimetoprim under graviditet.


Trimetoprim 3mg, laktosemonohydrat, hjelpestoffer til ca. Ukomplisert cystitt hos ikke-gravide: Tabletter (mikstur): 1mg (ml) × i dager, alternativt . Jeg er nå gravid i uke og har vært på ultralyd. Før jeg visste att jeg var gravid fikk jeg trimetoprim for ein uvi(to tab daglig i tre dager).

Jeg fant ut at jeg er gravid for en uke siden etter å ha prøvd i tre år for å få tredjemann, men bekymrer meg nå veldig fordi jeg tok Trimetoprim . Trimetoprim-tabletter og p-piller (til lege)innlegg31. BufretLignendeSymptomer på urinveisinfeksjon; Behandling av urinveisinfeksjon; Graviditet, ammende. Du vil sannsynligvis få trimetoprim, pivmecillinam eller nitrofurantoin. Det er derfor viktig å undersøke om antibiotikabruk under graviditet kan gi. Jeg fikk urinveisinfeksjon, og fikk Trimetoprim av legen min mot det.


Men det står på pakningsvedlegget at fosteret kan påvirkes. Trimetoprim er bakteriostatisk gjennom å blokkere bakterienes dihydrofolatreduktase slik at. Aktuelle midler for empirisk behandling av UVI: trimetoprim,. Ved graviditet er pivmecillinam, trimetoprim og nitrofurantoin i dager mest . Trimetoprim Meda är ett bakteriehämmande antibiotika.


Om man blir gravid när man använder medicinen ska man rådgöra med läkare. Noen som har erfaringer å dele med oss angående Trimtoprim som gis til mannen for at vi skal bli gravide? Det er vist ett virkestoff i Trimetoprim som er vanlig å reagere på etter det jeg skjønte.


Om kvinnan är gravid är det viktigt att infektionen behandlas på ett effektivt sätt,. Trimetoprim bör undvikas under graviditetens första tre månader, eftersom . Jag åt Trimetoprim innan jag visste att jag var gravid. Fick höra sedan av barnmorskan att hade läkaren vetat att jag var gravi hade jag fått ett . Hvis du er gravid og mistenker at du har urinveisinfeksjon.


Bactrim (inneholder trimetoprim-sulfametoksazol): Tas uavhengig av mat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg