fredag 12. oktober 2018

Røde prikker på brystet som klør

Nå har det spredd seg til armer, bryst og mage. Jeg er plaget med røde prikker på kroppen som klør. Nå er det også på armene, men lite på brystet.

De fleste kløende utslett er ufarlige; Mange utslett kan være kløende blant annet fordi en rød og varm hud fører til økt væsketap i huden og lokal uttørring. Typisk for denne tilstanden er at man plutselig får en plagsom kløe, som oppleves. De fleste utvikler kløende, røde prikker, av og til små blemmer, og etter hvert . Jeg klør sånn over hele kroppen, får røde prikker overalt og ofte.

Er også plaget med nupper og kviser, spesielt på brystet og ryggen, men har . Små prikker som klør, rare utvekster eller rø flassende hud – hva kan det være? Bare minutter i solen kan forårsake plager, særlig på brystet. Mild konstant kløe, røde flekker med sølvhvit, skjellende overflate.


RØDE FØFLEKK LIGNENDE PRIKKER: De røde prikkene som oppstår på huden kan . Jeg har fått et slags utslett på brystet som har vedvart ganske lenge nå. Under er listet de vanligste årsakene til utslett og kløe i huden. Lichen planus: Kløende hudlidelse der man får kløende røde og lilla prikker i huden.


Har lurt på hva de røde prikkene var for noe :P.

Vil ha det vekk fordi det er stygt og fordi det stikker og klør. Har det i fjeset, brystet, ryggen, nakken og bittelitt på armene. I vårt land er tørr hud som sprekker, flasser og klør en av de vanligste hudlidelsene. Voksne får oftest håndeksem; huden blir rø klør, det kan komme små kløende.


Vannkopper vises som røde flekker i ansiktet og på kroppen. Utslettet er blekt rosa, mest utbredt på hals og bryst. Røde hunder: Et lyserødt, småflekket utslett starter som regel i ansiktet og sprer seg videre til bryst, rygg, armer og ben. Helvetesild: Utslettet starter med kløe, prikking, sviing eller smerter i et avgrenset område av huden. Jeg har hatt noen røde prikker som først begynte under armen den ble stor og . Hadde på meg mye klær, så jeg kjente at d klødde litt på magen, slik som d ofte.


Hvær gang etter jeg har dusjet får jeg røde flekker på og rundt brystet, og det klør. Jeg er og plaget med disse røde prikkene, og de klør en del, har noen på brystet og masse på ryggen (helt likt som bildet jankph la ut). Enkelte av prikkene kan det se ut som det er veske i. Når jeg klør på det kommer det ut gjennomsiktig klar veske.


Har selv aldri hatt noe tilsvarende over hele kroppen, kun på brystet. Ellers får han rødt kløende utslett med små vannblemmer. Han har et par dager röde prikker på magen og skuldrene. Røde hunder er en av de klassiske barnesykdommene med.


Det er viktig å finne ut om utslettet klør eller ei, og om barnet har feber eller ikke, forklarer. VANNKOPPER: Utslettet merkes først som røde prikker, utvikler seg til større. Tydeligst er det på overkroppen, på brystet og ryggen.


Etter 1-dager kommer et karakteristisk utslett prikker som klør og etter hvert. Først er prikkene små og røde, før de hovner litt opp og blir til væskefylte blemmer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg