onsdag 1. august 2018

Kuler på tunga

Det finnes en rekke mulige forklaringer på hva tungetilstander og forandringer på tungen kan skyldes . Jeg trodde de kom av at man stresset for mye. Tungen kan fungere som en oversikt over helsen din.

Når en er frisk har tungen en jevn, rødlig farge, og en myk, fuktig tekstur. Siste to mnd har eg hatt ein rar følelese i tunga. Tunga mi har i tillegg har vore prikkete. Eg veit ikkje kor lenge, men oppdaga prikkene for to .

Kan svie og belegg på tunga skyldes klamydiainfeksjon i halsen? Tungen er normalt dekket med papiller eller et lite lag av kuler, i henhold til Riversideonline. Hvis smaksløkene blir irritert eller betent, en smertefull bump, . Rød (erythorplakia), hvit (leukoplakia) eller røde og hvite patcher (erythroleukoplakia) på foring av munn, tungen og gums.


After rammer opptil av befolkningen fra tid til annen. Når jeg ser meg selv i speilet hjemme og strekker tunga ut litt, så ser jeg. Denne smertefrie tilstanden får man når de små kulene på tungen vokser seg lange og sperrer inne bakteriene som lever i munnen.


Jeg pleier ganske ofte å få sånne vonde kuler på tunga, det er vel kanskje betente smaksløker eller noe lignende? Sår klump på tunga, kan ikke se den , når jeg ser i speilet.

I ettermiddag fant jeg ut at jeg har noen harde små kuler helt bak på tunga . Dersom er bit meg sjølv i tunga akkurat der kulen er, kjem det ikkje noko ut. Det ligger i ordet, at vi analyserer tungen. Jeg har flere lyse kuler (blemmer) lengst bak på tungen… hva kan det være? Sår og endringer på tunga og i munnhulen kan være tegn på sykdom. Gjennom munnhulen kan man titte inn i kroppen, sier munnhuleekspert.


Jeg har nylig funnet ut at jeg har seks store klumper langt inne på tungen. Jeg aner ikke hva det kan være, og jeg har heller ikke hadt det før. Helt fra bunn av:-) MmmmmHvorfor ikke prøve noe annet? Disse er laget med dadler, og dadler er både fiberrikt . Hei, jeg har oppdaget at jeg har noen kuler, vorter el lign helt bakerst på tunga. Jeg har ingen plager med disse, men jeg begynner nå å lure på hva det kan . Mer vanlig kan disse fremspring være et resultat av mindre traumer eller irritasjon av tungen.


Noen mennesker har sett en tendens til å utvikle blodpropp i . En tungepiercing, er som navnet antyder, en piercing i tungen. Vi betaler ikke mye oppmerksomhet til våre tunger før det gjør vondt, er sår eller skaper problemer for oss, og vi lurer på hvorfor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg