mandag 18. april 2016

Gravid uke 10 kvalm

Har vært kvalm fra før testen var positiv, men spøy ikke før uke 9. I løpet av svangerskapsuke har fosteret nådd sin endelige form, og skal bare. Unngå kraftig og fettrik kost, det kan gjøre deg mer kvalm. Plagene vil hos mange øke fram mot uke 9-1 og deretter avta og gradvis. Men i noen tilfeller kan kvalmen vedvare over i de siste delene av svangerskapet.


Vanlig svangerskapskvalme rammer av alle gravide, i varierende grad. Faktisk så vet man ikke sikkert hvorfor gravide blir kvalme i svangerskapet.

Har vært gravid to ganger før og det var ikke så ille de gangene. Jeg var gravid på samme tid ifjor også, men sluttet å være kvalm etter litt. Jeg er i uke nå, og har vært dårlig med kvalme, oppkast, sliten og . Det er vanlig å bli kvalm når du er gravid.


Etter en uke meldte av kvinner at kvalmen og oppkastet var bedre. Den verste kvalmen ga seg rundt uke 1 men jeg var en del kvalm innimellom helt frem til fødselen. Kvalmen kom hos meg en mnd før jeg ble gravid pga hormonsprøytene og . Den trygge siden om svangerskap fødsel gravid gravide uke til uke termin jordmor spørsmål. Mange gravide blir kvalme, særlig fra uke til uke 12-13.


Mitt barn er dager gammelt og ammingen begynner å bli godt etablert, men på kve.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg