tirsdag 12. april 2016

Vondt i tunga og halsen

Sår (sår på tungen kan være vonde mange dager etter selve skaden). Det å ha vondt i tungen, svelget og halsen kan ofte forekomme ved ømme, hovne . Jeg har vondt i halsen, smerten vandrer rundt fra den ene siden til den.

Kjenner det også på siden av tungen, føler også at det er slim som . Har i et år hatt store smerter fra Bak på tungen,nedover i svelget,også opp i ganen. Hver gang jeg svelger, beveger tungen eller snakker så gjør det så vondt bak tunga. Og har i det siste hatt vondt i halsen hele tiden.

Munnhulekreft omfatter kreftsykdom i lepper, munn, tunge, gummene og. Svelgkreft betyr i denne sammenheng kreft i den delen av halsen som er rett innenfor . Jeg har vondt bakerst i tunga når jeg svelger. Karakteristisk for sykdommen er en von sår hals og smerter når man svelger. Du får vondt i halsen og det gjør vondt når du svelger. Faen ass, jeg har jævli vondt i tunga og har hatt det i noen dager, kanskje en uke eller vel så det?


Har du rifter i tunga, kan det være mangel på B-vitaminer. Det er en ganske vanlig betennelse i halsen, men det finnes ikke gode tall på. Til og med tungen kan forandre utseende til noe som blir beskrevet som en .

Kreft i hode- og halsregionen kan også vise seg som en kul på halsen. Eventuelt hodepine og varierende grad av påvirket allmenntilstand. Denne typen kreft er mer utbredt blant tunge røykere og de som. Det er symptomer som sår hals, smerte over øret og følelsen av noe fast i . Blemme på tunga er vondt både når man skal spise og snakke.


Jeg begynte først md forkjølelse, så sår hals med kjempe sår tunge. Han har vondt i tunga sier han og tar seg til den. Sambo har jo vondt i halsen nå så kanskje gullet har det også. Det finnes en rekke mulige forklaringer på hva tungetilstander og forandringer på tungen kan skyldes . Vil jo ikke at han skal ha mer vondt enn nødvendig, og legevakt i. De siste 3-dagene har jeg hatt veldig vondt i halsen. Jeg har blemmer på tunga, det gjør vondt å spise, drikke og svelge.


Det begynner sånn at du vet ikke helt om du har vondt i halsen eller vondt i øret. Og så kjenner du at tungen er litt sånn rar (nr. 1).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg