onsdag 20. april 2016

Svangerskapsforgiftning uke 37

Idag er jeg i uke ifølge mens, men 36+i følge UL. I går fikk jeg påvist moderat svangerskapsforgiftning. Ved svangerskapsforgiftning (preeklampsi) har den gravide høyt blodtrykk, protein.

De fleste tilfeller ( ) oppstår etter 37. Svangerskapsforgiftning kan gi få symptomer, men tilstanden er alvorlig. Jeg er gravid i uke med forholdsvis få symptomer.


Svangerskapsforgiftning deles i mil moderat og alvorlig.

Jeg har begynnende svangerskapsforgiftning. Hvis du har det så skal du ha høyt bt, proteiner i urinen. Babyen er omtrent centimeter lang og veier rundt tre kilo. Jeg er gravid i uke + og i dag har jeg følt meg svimmel, kvalm og generelt uvell. Kjentes ut som jeg skulle besvime et par ganger.


På forsøk ble jeg mamma til en nydelig, men veldig tynn liten jente (25gr) i uke 37. Bortsett fra vekta og en vanskelig ammestart, så har .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg