fredag 20. mars 2015

Hvor lenge varer lungebetennelse

En lungebetennelse varer som regel i 1-uker - deretter er man frisk. Lungebetennelsen bli svært alvorlig, spesielt hvis man er svekket fra før, og man kan dø av . Lungebetennelse behandles oftest med antibiotika og kan forebygges med en.

Hvor lang tid det tar å bli frisk avhenger av helsetilstanden før man ble syk. Fikk diagnosen lungebetennelse på høyre lunge lørdag etter først å ha hatt. LUNGEBETENNELSE: Ved å undersøke lungene med stetoskop kan.


Dette ble konstantert etter legebesøk på tirsdag hvor jeg ble undersøkt hos legen.

Jeg fikk med meg pencelin kur selvsagt og fikk en sykemelding som varer i. Noen som vet hvorfor man skal ta det med ro under lungebetennelse så lenge? Jeg ble innlagt på sykehuset med bakteriell lungebetennelse for uker siden. Da hostet jeg masse grønt slim, hadde crp på 2og . Hva er lungebetennelse og hvordan kan du unngå det?


Lungebetennelser som varer over to måneder eller som kommer igjen på samme sted bør utredes nærmere. Lungebetennelse (pneumoni) forårsakes av en infeksjon med bakterier eller virus i. Spør legen om hvor mye du bør bevege deg og hvorvidt pusteøvelser kan . Røyker du kan hosten sitte i lenge og bronkiene kan også ellers bli irriterte slik at hosten kan vare lenge.

Lungebetennelse, pneumoni på fagspråket, er en betennelse i lungevevet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg