torsdag 5. juli 2018

Hvordan fjerne flått på katt

Hvis du finner en flått på hunden eller katten din, er det veldig viktig å fjerne den snarest. Gjør det til en vane å undersøke dyret ditt jevnlig. Hvis hunden eller katten først har blitt bitt av flått anbefaler veterinæren at man fjerner den med pinsett eller flåttang.

Også burde du kjøpe et instrument til å fjerne flått med hvis katten allikevel skulle få en. Men la meg fortelle deg hvordan sitvasjonen er for meg å min katt, . Dersom man oppdager flått på dyret eller seg selv er det lurt å fjerne den raskt. Det er imidlertid viktig å merke seg at det er forskjellige preparater til hund og katt!

Her får du ti råd om hvordan ta godt vare på kjæledyr på nyttårsaften. Video viser hvor lekende lett det er å fjerne flått ved bruk av en våt bomullspinne: Foto:. Denne flåttfjerner-metoden er rask og superenkel. Hvordan gjør man det i så fall når de skal br.


Har netopp fjernet en flått fra min kjære katt Elvis. Mange dyreeiere blir bekymret når de finner flått på hunden eller katten sin. Dette kan skyldes at man ikke klarer å fjerne hodet på flåtten når man fjerner den . Dersom du blir bitt av flått er det viktig å fjerne flåtten så raskt som mulig. Forebygging av flåttbitt; Hvordan fjerne flåtten?


En veterinær kan forskrive forebyggende medisin mot flått hos hunder og katter. FLÅTT I SOFAEN: Flåtten bruker en stund på å feste seg i huden på dyret. Det er viktig å fjerne flåtten så raskt det lar seg gjøre. Katter ser ut til å slippe lettere unna ved flåttbitt enn hunder.


Katten min på ett år har fått en stor hard kul på ryggen. En av mine hunder fikk en flått på hodet, og etter at jeg fjernet den ble det en stor, hard . Det er viktig å fjerne flått som har festet seg i huden for å unngå smitte av Borreliabakterien. Her finner du enkle råd om hvordan du unngår flåttbitt, men også hvordan du fjerner flåtten som allerede har festet seg. Katten vår fikk flått bak øret, vi fjernet den, men det sittert fortsatt en liten rest igjen.


En animasjon som viser hvordan man skal ta bort en flått. Det milde været kan gjøre at flåttsesongen er rett rundt hjørnet. Når man fjerner flåtten må man passe på å ikke skvise den slik at spytt eller . Vi annbefaler alikevel fjerning av flått på katt på grunn av mulighet for. Ved å fjerne flåtten første timer etter den har festet seg, reduseres risikoen for . Les hva du bør vite om flåttbitt hos hund og katt.


Dersom man oppdager flått på dyret eller på seg selv må man fjerne den. Hvis jeg må fjerne den, har dere da noe tips om hvordan jeg kan få det gjort raskt og . Hvordan forebygge flåttbitt; Slik fjerner du flått; Når skal jeg kontakte lege? For at en flått skal overleve, trenger den et mildt og fuktig klima, og aktiviteten er størst i fra.


Se film om hvordan fjerne flått med O'Tom flåtttang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg