torsdag 19. juli 2018

Medisiner håndbagasje

Flytende medisin som er nødvendig for bruk på reisen. Ta store elektriske artikler ut av håndbagasjen før sikkerhetskontrollen. Livsviktige medisiner bør du alltid ha i håndbagasjen når du reiser med fly, i tilfelle annen bagasje blir forsinket eller borte.

Ha alltid nødvendige legemidler i håndbagasjen. Legemidler i andre former, som stikkpiller, vagitorier og flytende medisin, kan tas med i tillegg til posen med . Om du likevel ønsker å ta med for eksempel toalettsaker i håndbagasjen må artiklene. Du må kunne dokumentere behovet for å ha med medisinen på flyet ved .

Medisin du trenger på turen – den må være merket, og du må ha legeerklæring. Pass på at du vet hva du har med deg i håndbagasjen, og ta ut følgende ting: . I slike tilfeller anbefaler vi at du tar ut reisedokumenter, ID-papirer, medisiner og . Min største oppfordring er at man har nøkler og medisiner sammen med reisedokumenter og passet i håndbagasjen. Oppbevar alltid medisinen i originalemballasjen med etiketten på. Har du medisiner som kan være vanedannende i bagasjen på.


Jeg har pleid å ha mine medisiner i kofferten, for sikkerhets skyld. Men hvis det er nødvendig å ha medisinene i håndbagasjen, får du forklare . Allergikere kan ta med sine allergimedisiner til utlandet. Medisinen bør oppbevares i håndbagasjen i originalemballasjen med apotekets etikett . Jeg tenker at om bagen skulle havne på feil fly eller noe så er det ille, siden jeg trenger medisinene mine.


Livsviktige medisiner i forsinket eller bortkommet bagasje kan bli kritisk. Når du flyr med SAS får du alltid ta med ett stykk håndbagasje om bord. Må posen med væsker tas ut av håndbagasjen slik at den kan sjekkes separat.


Du kan ta med medisiner i væskeform som du trenger på reisen. Ferie og reise: Skal reise med fly snart og tar med noe medisiner,,, bør jeg legge dem i håndbagasje eller i baggen? Viktige medisiner som kan bli nødvendig under reisen, skal alltid pakkes i håndbagasjen. Medisiner i håndbagasje skal ligge i originalpakningen og resepten . Hvordan er det å ha med medisinene i håndbagasje på fly? Regner med det er noen regler jeg må følge.


Ja, vi anbefaler at du tar med medisiner i håndbagasjen. Pakk medisinen i en egen pose, aller helst i den originale innpakningen. Når du skal reise og ta med deg medisiner, bør du huske å ha med en medisinliste og sørge for at du kan dokumentere for medisinene du tar med deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg