fredag 9. desember 2016

Gravid hard mage farlig å presse

Nei, det KAN det ikke være;) da hadde jeg født LEEEEENGE før tiden med begge mine;) Jeg hadde hard mage, jeg. Jeg er så redd for å presse når jeg skal på do. Hard mage er jo en kjent sak ved graviditet, og for å få det ut må man jo presse.

Måtte så veldig på do, men har hard mage. Er det farlig å presse ut avføringen, kan det skade fosteret? Jeg går på do oftere enn før, men i går så var magen veldig hard.


Hvordan er det med å sitte å presse så hardt på do?

Altså kan det være farlig for fosteret å presse for hardt når man sitter på. Treg mage er en av grunnene til at gravide er utsatt for hemorider, . Det er som regel ikke noe farlig om det blir litt press mot magen, som fra stramme klær, som at noen. Se mye informasjon om graviditet hos Helsedirektoratet.


Det er ikke farlig mtp fødsel, men bare pass på så du ikke pådrar deg. Jeg tar selv duphalac for å motvirke hard mage siden jeg har slitt et par . I USA er det vist at 6- av gravide utsettes for ikke-ubetydelige skader, og det er en av de viktigste komplikasjonene i svangerskapet. Har litt hard avføring, og måtte ta i litt ekstra på toalettet nå.


Kanskje du bare har presset litt for hardt og sprengt et blodkar?

Mange gravide opplever at de får forstoppelse i større eller mindre grad. Du får avføring som er så hard at den fremkaller blødning fra endetarmen. Jeg er jente på 22år, som er gravid i uke og som nå er litt redd. Og det er i de fleste tilfeller veldig normalt og ikke farlig! Svangerskapskvalme er vanlig i de fleste svangerskap, men er sjelden farlig for deg eller barnet.


Det finnes også reseptfrie medisiner mot for mye syre i magesekken. Tykktarmen presser maten videre til endetarmen og gjør avfallet klart til å forlate kroppen. Hard avføring og trenge tarmer kan gi kraftige magesmerter.


Mørk og sort farge er ikke nødevndigvis farlig da blant annet jern og . Irritabel tarm – regnes i dag som den vanligste mage-tarm-lidelsen i den vestlige verden. Tilstanden er ikke farlig, men kan nok oppleves som forstyrrende. Avføring som har stått lenge i tarmen blir ofte veldig hard nederst. Om du i tillegg til treg avføring har magesmerter eller andre. Jeg føler stadig presset, altså at tykktarmen sier ifra at nå må bæsjen ut.


Mange opplever stikninger og ubehag nederst i magen og noen må tisse ofte fordi. Det er ikke farlig å ha sex under et normalt svangerskap. Jenta mi gikk fra å være hard i magen til å bli fullstendig forstoppet pga malt. Sett henne der til de anledningene hun driver å presser. Dagen før jeg testet ble jeg veldig hard nederst i magen, rett over symfysen.


Hehe, sånne typer tråder er jo nesten farlig for oss som prøver å bli gravid! Magen blir stenhard og når jeg stopper opp, så stopper det vonde også. Det å være gravid innebærer ikke bare det å ha en stor mage.


Mange opplever i tillegg en del plager som verken er farlige eller varige, men. Kanskje er du en av dem som presser deg opp om morgen, kommer deg på jobb, .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg