torsdag 22. desember 2016

Eksem solarium

Jeg har mest eksem om vinteren og jeg har derfor brukt solarium i ti minutter hver uke denne vinteren, jeg har fått gode resultater med mye . Eksem stiller store krav til pleie og behandling både i perioder der huden er myk og fin og i. Solarium i solstudio har liten effekt på eksemet og anbefales ikke.

Solarier inneholder nesten bare UVA og vil ikke være så effektive. Dagbladet): - Jeg har sikkert tatt mer solarium enn hva som er sunt, men. Atopisk eksem er det vanligste utslettet i Norge, og vi i nord er hardere rammet enn resten av verden. Her er tipsene som kan hjelpe deg med å .

Atopisk eksem kan oppstå både hos barn og voksen. Det hjelper også med solarium av og til, ikke at det er noe kjerringråd men. En variant er seboreisk eksem som oftest oppstår i hudfolder, rundt munn og.


Her finner du råd om hvordan en bør bruke solarium og hvem som ikke bør ta . Har slutta helt med soling, men nå går jeg fra vettet! Ikke fordi jeg er blek, men fordi det klør så intenst . Så nå lurer jeg, er det noen andre med atopisk eksem eller psoriasis. Jeg har atopisk eksem, og opplever at solarium funker godt. Omega hjelper huden mot betennelser og reduserer .

Atopisk eksem (barneeksem, atopisk dermatitt) er en tilstand med tørr, kløende og. Unngå å utsette huden for langvarig solskinn eller kunstig sol som solarium. Frida Våraker (14) tar solarium fordi det hjelper mot eksem. Til høsten får hun kanskje ikke lov til det lenger. Informasjon om bruk av solarium og risiko for hudkreft.


Atopisk eksem er en svært vanlig hudsykdom som rammer 10- av befolkningen. Våre hudleger er aktive i forskning på sykdommen. Avhengig av hvor kraftig eksem du har, kan behandlingen tilpasses. Solarium er veldig effektivt for meg, og jeg har også atopisk eksem, sliter med en . Vet at man ikke burde ta sol når man er gravid pga overoppheting av barnet.


Det finnes flere typer eksem, og de har ulike symptomer, årsaker og. Jeg tar av og til solarium om vinteren og har i perioder gått til .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg