tirsdag 22. august 2017

Diffuse magesmerter

Magesmerter er vanlige, og som regel ufarlige. Akutt abdomen, eventuelt kronisk abdomen. Magesmerter er et uspesifikt symptom og opptrer ved alle akutt oppståtte sykdomstilstander i buken.

Magesmerter er et symptom som i prinsippet kan skyldes mange ting. Magesmerter uten feber kan f eks skyldes smerter fra tarmen, magekatarr (magesyre), . Magesmerter som varer i mere enn fire-seks uker kalles kroniske. SJEKK AT DET IKKE ER NOE MER ALVORLIG: Magesmerter er som regel noe som går over av seg selv, men det kan være greit å være på . Jeg opererte ikke, delvis pga jeg er nervøs for narkosen (utredes for diffuse sykdomsbilder, bla ME-lavt blodtrykk, etc) og fordi jeg responderte . Vi skiller vanligvis mellom akutte og kroniske magesmerter. Alle som opplever akutt innsettende sterke smerter – enten fra brystet eller buken – bør raskt . Samtidig er symptomene ofte diffuse uten å gi noen pekepinn om den . Jeg har hatt diffuse magesmerter i litt over mnd.


Fikk de når jeg holdt på med eksamen, så jeg trodde først det . I det siste har jeg hatt merkelige problemer med fordøyelsen. En gang i blant når jeg må på do, starter følelsen med magesmerter og kvalme. Nå har det seg sånn at jeg har sterke, men diffuse magesmerter.

Smerten ligger på oversiden av magen, sånn rett under ribbeina, og jeg synes . Symptomer som lett diaré, vekttap, luftplager og perioder . GIR FLERE PLAGER ENN DETTE: Magesmerter er vanlig, men glutenallergi kan også gi andre og mer diffuse symptomer, sier Ludvig Solli . Bukspyttkjertelkreft har få og diffuse symptomer. Noen ganger har imidlertid akutte magesmertene en organisk årsak,. Kan gi diffuse magesmerter eller magesmerter nederst i magen, over skambeinet. Uspesifikke kroniske galleblærebetennelse symptomer inkluderer diffuse magesmerter, hyppig raping, kvalme og diaré.


En del pasienter klager i tillegg over hyppig avføringstrang, diffuse magesmerter og generell sykdomsfølelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg