torsdag 17. august 2017

Diare i en uke

Diaré går som oftest over av seg selv etter noen dager. Når diaréen ikke går over etter en uke, ved dårlig allmenntilstand og feber, kan det tas en prøve av . Oftest skyldes diaré virus eller bakterier.

Diaré kan også være kronisk (mer enn 2-uker). Diaré er hyppig, tynn avføring som ofte er ledsaget av oppkast og feber. Jeg har nå hatt det jeg antar er omgangssyke i snart to uker. Det begynte med kraftig diaré og nedsatt almenntilstand.


Jeg har i den siste uken slitt med kraftig diare (vanndiare) og kvalme. Jeg får også tidvis magesmerter som kommer og går. Diaré er løs og hyppig avføring, og skyldes svært ofte virus eller bakterieinfeksjon. Diaré som ikke går over eller bedres innen noen dager til uke; Kraftig diaré . Diaré, løs mage, hard mage og forstoppelse har mange årsaker.


Blod i avføringen; Hvis diareen fortsetter i mer enn 1-uker; Fare for . Kronisk diaré defineres som mer enn tre daglige tømminger av løs avføring i mer enn fire uker; Skyldes minsket opptak eller økt utskillelse av væske fra tarmen, . Nå har jeg hatt diare' i langt over en uke, og er skikkelig lei. Først varte det i dager, så stoppet det opp i 2 .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg