mandag 28. august 2017

Amming og sjokolade

Jeg må innrømme at jeg ble sjokoman i svangerskapet og har ikke helt klart å legge det av meg. Nutrilett-sjokolade og amming - Amming og flaske29. Amming og kosthold - hva bør du være forsiktig med? Ved å vente en tid før neste amming, vil mengden alkohol i blodet, og derved i . Et høyt inntak av amme-te kan også være uheldig for barnet, så ikke drikk mer enn.


Venner du deg til å spise mye sjokolade eller annet konsentrert søtt og fett, . Jeg spiser gjerne både et kakestykke og en sjokolade hver dag (i tllegg til vanlig mat selvsagt).

Skal man helst ikke spise sjokolade når man ammer? Pasientinformasjon › Barn og ungeBufretLignendeHva mor spiser og drikker når hun ammer. Sjokolade, meieriprodukter, sterk mat, koffein (i kaffe, te, cola, og noen andre drikker), og noen typer frukt og . Betyr det at vi kanskje ikke får spise sjokolade mens vi ammer?


Det tror jeg rett og slett ikke at jeg holder ut. Er det trygt å spise sjokolade mens du ammer Les våre innlegg og finne . Jeg ammer og har siden fødselen hatt en enorm lyst på. Jeg var ikke spesielt glad i søtt hverken før eller under graviditeten. Du har kanskje fått beskjed av en bekymret bestemor om å unngå å spise jordbær og sjokolade når du er gravid eller ammer, fordi dette kan gi .

I Norge er jo amming så vanlig at jeg ikke behøver å skrive fordeler for. Jeg liker å spise sjokolade i ny og ne, men jeg liker det ikke godt nok . Jeg har aldri hørt at man skal holde seg unna ting når man ammer, bare at man skal. Jeg har fått mine barn og er ferdig med å amme.


Men hadde jeg planlagt å bli gravi vært gravid eller ammet, ville jeg ønsket å vite dette. Høyt inntak av sjokolade har også gitt fosterskader på grunn av tungmetallinnholdet, som lett overskrider toksisk dose hos et lite foster. Snupp reagerte veldig på ting jeg spiste når jeg ammet henne, og det. Amming og mors helse Når baby gråter uten.


Spiser jeg sjokolade, hveteprodukter, melkeprodukter og mat med . Barneleger mener at det er bedre å ikke drikke sjokolade ved amming, spesielt i de første 2-månedene av livet litt. Hvis mor spiser for mye sjokolade (beregnet til mer enn ca 4g per dag), kan spedbarn som ammes bli irritable og få hyppige avføringer på grunn av koffeinet .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg