onsdag 23. august 2017

Tett nese barn kjerringråd

Til slutt presenterer vi en liste med kjerringråd. Jeg var plaget som barn, og ble operert allerede da. Jeg har vært forkjølet i nesten uker nå, og får ikke lov av legen min til å bruke mer nesespray, og nå tetner jeg til, og blir mer og mer desperat,.

SIDE2): Hvem elsker vel ikke kjerringråd som fungerer? Gutten min var tett i nesa, men hosten var vekk. I tillegg til forkjølelse, er allergi en vanlig årsak til tett nese. Andre årsaker til tett nese kan være forstørrede falske mandler hos små barn, nesepolypper, .

Tett nese og forkjølelse skyldes virus som slår ut på nese og svelg. Når det gjelder babyer og små barn kan det ofte hjelpe mot tett nese å bygge opp hodeenden av sengen med klosser eller gamle. Et godt tips er å kjøpe nesespray beregnet på barn. Har man blitt smittet med forkjølelse og nesetetthet, kan man bruke et gammelt kjerringråd mot dette. Skrell to ganske store hvitløksfed skjær et par snitt i dem . Mm i nesen er, etter hve jeg vet, et gammelt kjerringråd som ikke er . Ellers må jeg ty til kjerringrådene, som ofte har vist seg å fungere.


På denne siden har vi samlet fem gode kjerringråd mot dette problemet. Halsen kan jeg overleve men jeg HATER å være tett i nesa! Barn får lettere feber enn voksne, da temperaturreguleringen deres fortsatt er litt.


Vi vet alle hvor plagsomt det er når nesen er helt tett. Hun er ikke døende selv om hun hoster og er tett i nesa! Det måtte da finnes et eller annet kjerringråd der ute? Med tanke på at vi har hele fire hostebarn og aldri har visst vår arme rå så traff dette spikeren på hodet! Hør Kjerringråd bli presentert i Nitimen hver onsdag.


Masser nesevingene og smør på kamfer så er problemet tett nese borte. Den sammentrekkende effekten til sitronen lindrer både snørr fra nesa og tett bryst. Kjenner du at en influensa er på vei, har sår hals eller er forkjølet, kan du forsøke disse rådene.


Jeg har slitt med tett nese mer eller mindre hele tredje trimester, og har ofte måttet bruke otrivin . Et kjerringråd med hvitløk ved bihulebetennelse er å dele et hvitløksfedd i to og stikke bitene opp i. Bruk ikke peppermynteolje til små barn (gjelder også mentol og kamfer).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg