onsdag 13. september 2017

Konstant ising i tann

Noen kan kjenne ising i tennene bare de puster inn kald luft. Alt dette kan være normalt og skyldes at emaljen og tannbeinet ikke klarer å . Tennene mine ser tilsynelatende fine og hvite ut, men nederst på fortennene er det en halv millimeter . Det er ikke vanlig at ising i tennene skyldes hull. Spar flere tusen på å forebygge isingen selv. OPPSØK TANNLEGE: Dersom det iser i tennene kan det ha underleggende problemer. Erik Svendsru som er tannlege hos Tannlege Svendsru forteller til KK.


Hver dagen derpå klarer jeg nesten ikke å spise noen ting, pga. Sliter du med ising i tennene enda etter forrige tannlege besøk? Har konstant en sån lett (tannverk) lignende smerte og har oppsøk lege som fortalte at jeg har skulder og nakke. Mange plages av ising som følge av dette. Når jeg slet med ising i tennene bad tannlegen min skylle tennene i fluor.


Derfor er det viktig at du forteller tannlegen din om dette. Mange opplever ising i tennene når de spiser eller drikker kalde, varme, søte eller . Ising og overfølsomme tenner er som oftest ufarlig, men ganske irriterende. Har vært ganske plaget i det siste med ising i tennene.

Dårlig ånde, smerter, ising i tennene, hevelse og ømhet. De finnes enkle løsninger på de fleste tannproblemer. Skadet tann-nerve (pulpa) kan også gi ising over tid. Vondt i tannkjøttet og tannkjøttsmerter kan være smertefullt og plagsomt.


Ising i tennene (kan skyldes økt rotsensitivitet grunnet bakterier og plakk). Still ditt eget spørsmål til tannlegen gratis og anonymt på nett. Konstant smerte etter midlertidig rotfylling.


Den bakerste jekselen kan ha et hull dersom den iser mye, men eksponerte tannhalser kan også ise. I noen tilfeller kan isingen oppleves som konstant og relativt ubehagelig. Jeg vet at jeg ikke har hull i tennene, så det er ikke derfor det iser.


Isningen er der omtrent konstant, og det er litt ubehagelig. Med moderne teknikker og materialer kan tannlegen lime på tynne. Om du tror at du har konstant dårlig ånde er det lurt å skrive ned hva og når .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg