torsdag 21. september 2017

Ising i tennene etter tannlegebesøk

Sliter du med ising i tennene enda etter forrige tannlege besøk? Hos oss vil du få et skriftlig og spesifisert prisoverslag etter undersøkelsen, hvis du ønsker det. Gode råd mot ising: Daglig fluorskylling og daglig bruk av for eksempel Sensodyne.

Jeg mangler noen tenner og noen går på siste verset. Etter en rotfylling kan du et par dager oppleve lette, forbigående smerter eller føle at . Ved neste tannlegebesøk, sementeres gullinnlegget til tannen. Bleking Vi utfører indre bleking av enkelt-tenner som har blitt misfarget etter rotfylling eller slag. Ulempen med bleking er en viss risiko for ising.


Noen føler ising etter at de har spist frukt eller drukket juice. Jeg hadde smerter i nesten mnd etter de forrige hullene mine. Men kan selvfølgelig kjenne det iser når jeg spyler munnen med iskaldt vann . I ettertid har jeg hatt mye ising og vondt i tennene, både oppe der jeg.


Tannlegen sa i hvertfall at det ikke skulle gjøre noe vondt etter jeg først . Det iser fortsatt like mye etter jeg har spist, pusset tenner eller vært ute. Han mener siste utvei er rotfylling men vil ikke gjøre det før han er helt . Hei, jeg har nylig vært hos tannlegen og betalt masse for behandling av tennene mine. Men nå, dager etter at jeg var ferdig hos tannlegen gjør det ekstremt . Etter at jeg var hos tannlegen og fikk tannrens har jeg opplevd en veldig ising i den ene fortannen samt at det verker i tannkjøttet bak tanna. En tannrens innebærer å skrape tannhalser og røtter på tenner for å fjerne tannstein.


ISING I TENNENE: Ising er ikke farlig, men fryktelig ubehagelig. Etter advokattimer kom foreldrene endelig til enighet. Dersom nerven i en tann er svært skadet, kan det forekomme at isingen ikke vil gi seg, selv etter behandling med fylling og fluor.


Tannpine er uten tvil den vannlige årsaken til tannlegebesøk. Tannpine, iling og ising i tennene er et tegn på at tannen eller tannkjøttet ikke er helt frisk. Verk og smerter i tennene skyldes at nerver i tannen blir irritert eller er betente. Det er dessverre nokså vanlig at man har smerter etter at man har fått en ny. En vanlig årsak til ising er følsomme tannhalser, noe som kan . Tenner med hull eller dype fyllinger kan fra tid til annen være opphav til.


Om man ikke behandler tannen, vil pulpa dø og infeksjonen kan etter hvert spre. Be-handlingen strekker seg vanligvis over minimum to tannlegebesøk. Mange er i perioder plaget med ising i tennene.


Ikke skylle ut tannkremen etter børsting, men la den virke i munnen. Dersom symptomene fortsetter etter at tannen er reparert med en fylling eller krone, kan rotfylling være . Jeg kunne få en slags ising i tennene når jeg gapte, hvis det var noe sånt du tenkte på. Her er det du kan forvente etter tannlegen forteller deg at du må få.


Molarer med tannråte og infeksjon før og etter rotfylling. Begge tennene måtte ha gull-porselen kroner fordi det var lite igjen av de gamle tannkronene. Dette kommer av hypersensibilitet (ising) i dentinet (tannbeinet) og kan for mange .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg