torsdag 7. september 2017

Hoster opp grønne klumper

Har dessuten begynt å hoste opp noen grønne, harde klumper flere ganger. Jeg hoster ikke opp slim og gugge lenger, men har stadig mer og . Gulgrønne udelikate klumper fra halseninnlegg3.

Det grønne slimet man hoster opp under en lungebetennelse er en saus av døde bakterier og døde forsvarsceller. Hva er bronkitt og forskjellen på dette og annen luftveisinfeksjon? Lett feber, lett tungpust og sårhet i brystet, spesielt ved hoste er vanlig. Hosten kan være tørr i starten, men blir ofte slimete (grønt opphost) .

Hvis nesen renner og snørr og slim blir grønt, er det langt fra sikkert at det er. Men om du etter en viss tid begynner å hoste grønt slim eller at . Jeg har snytt ut tykt, grønt snørr i snart en uke, jeg hoster opp store grønne klumper (ja, unnskyld detaljene). Jeg har vatt tett i noen dager, forkjølet og hoster. Men ikke hostet opp noe før nå, nå hoster jeg opp skikkelig store grønne klumper.


Det kan da være bakterier i bihulene som formerer seg og fyller opp. Det kommer gjerne grønt, illeluktende snørr ut av neseborene, sier hun. Så har du feber og vondt i brystet samtidig som du hoster, kan det hende du har . Hoste er en meget kraftig og voldsom utånding, hvor man med stor kraft slynger.

Slimet som hostes opp av lungene kan være klart, pussholdig (gul-grønt) eller . Innimellom hoster jeg opp gule slimklumper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg