fredag 13. april 2018

Dårlig matlyst gravid

Da jeg ble gravid (i uke nå) så jeg for meg at jeg skulle få en enorm matlyst! Det er selvfølgelig ikke noe galt i det . Dårlig matlyst, noen som har noen tips til hva som er lett å få i.

Det gjelder ikke alle gravide, men har inntrykk av at det er mange,. Hadde forventet å få økt matlyst, slik at det holder til både meg og den lille. Tips til deg som sliter med typiske gravidplager.


Svangerskapskvalme kjennetegnes av brekninger og dårlig matlyst.

Sliter veldig med dårlig matlyst for tiden, er ikke kvalm eller noe sånt. Føler andre gravide spiser alt de kommer over, og elsker mat. Jeg er så kvalm og har dårlig matlyst - fosteret får ikke nok næring. Hele 70- av alle gravide plages av kvalme tidlig i graviditeten.


For av disse igjen blir kvalmen så ille at de kaster opp. Mange gravide er kvalme de første ukene særlig, men en del sliter også med matlysten og lurer på om de får i seg nok næring. Jeg er da gravid i 14-uke og jeg selv har skikkelige problemer med matlysten.


Du bør spise lite og ofte hvis appetitten er dårlig. Når man er gravid og får stor matlyst, klarer man da ikke å styre seg, eller er det som vanlig når man får lyst på noe spesiellt.

Jeg er førstegangs gravid og er i uke nå (Uke imorgen). Jeg har vært mye kvalm og trøtt og de siste to .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg