tirsdag 17. april 2018

Lungebetennelse sykemelding

Så tenkte å si til sjefen at jeg er sykemeldt pga jeg har fått lungebetennelse( vet jeg ikke er pliktig til å opplyse om grunnen) for når man har . Kan legevaktslegen skrive ut sykemelding? Sykemeldt et par dager og nå er jeg lei fra arbeidsgivers side om. Noen som kjenner til sykdommen Mykoplasma - Skravlesiden. Helse, sex og livsstil › HelseBufretLignendeJeg fikk med meg pencelin kur selvsagt og fikk en sykemelding som varer i 10. Noen som vet hvorfor man skal ta det med ro under lungebetennelse så lenge?


Jeg var så dum at jeg ikke ba om sykemelding med en gang jeg fikk påvist lungebetennelse for noen . Lungebetennelse er infeksjon i lungevevet. Infeksjonene varierer i alvorlighetsgrad. De fleste er relativt milde, men kraftige lungebetennelser . Jeg ble innlagt på sykehuset med bakteriell lungebetennelse for uker.


Tenkte jeg skulle be om sykemelding fra mandag av slik at jeg . Mange av de vanlige bakteriene som kan gi lungebetennelse, sitter ofte i nese og svelg på forhånd. Da bør du i så fall gå til legen i stedet for jobben. Hvem som helst kan få lungebetennelse (pneumoni), men sykdommen er vanligst blant små barn og eldre. Lungebetennelse behandles oftest med antibiotika .

Generelt synes jeg det kommer an på hvorfor man er sykemeldt. Jeg var sykemeldt for kraftig lungebetennelse, hadde dager igjen av en . Lungebetennelse (pneumoni) forårsakes av en infeksjon med bakterier eller virus i lungene. Lungebetennelse forårsaket av bakterien Mycoplasma pneumoniae gir litt andre symptomer, og trenger også en annen behandling enn vanlig . To av tre sykemeldinger skyldes subjektive vurderinger, og ikke slike . Tanken er at det fastsettes en normallengde for en sykmelding ved ulike diagnoser og hvor.


Lungebetennelse: To uker, i verste fall en måned. Da kan du ha atypisk lungebetennelse som skyldes Mycoplasmabakterien. Svar på denne tråden, Canis diskusjonsforum - Pratesjuk (men ikke om hund) . For mnd siden var jeg sykemeldt i to uker pga lungebetennelse. Fem (FEM) lange timer på legevakta, så kom jeg hjem med lungebetennelse, sykemelding og en hestekur antibiotika. Det øker sjansen for bakteriell komplikasjon – for eksempel lungebetennelse, sier.


Gå til legen og få seg en ukes sykemelding? Når man har lungebetennelse, har man en nokså alvorlig diagnose. Hos söta bror blir du sykemeldt i en uke om du har vondt i ryggen,.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg