torsdag 26. april 2018

Lav feber

Temperatur over grader regnes som høy feber, og stiger temperaturen. Lav kroppstemperatur kalles også hypotermi og er definert som en . Jeg har i mange år hatt lav normaltemperatur.

Betyr dette at jeg har feber når temperaturen overstiger grader? Jeg ligger her i senga og er skikkelig forkjøla. Jeg var skikkelig varm og svettet, da jeg målte kroppstempen til 36.


Jeg føler meg litt pjusk, litt som jeg har feber.

Har du tatt opp med legen at du får såpass lav temperatur og en sykdomsfølelse? Lav feber som gravid - Graviditet, spedbarn og. Barn med lav feber - Barn og familieinnlegg14. Normalt lav kroppstemperatur - Kropp og helseinnlegg27. Jeg pleide å si at jeg aldri hadde feber, for jeg hadde aldri feber… Uansett hvor dårlig jeg følte meg, så viste gradene under 3 gjerne bare . Der er fornuft i at anskue feber som en fysiologisk proces, hvor kroppen indstiller sin termostat på et nyt niveau.


Kroppstemperaturen overskrider det normale området er en av de mest vanlige medisinske tilstander. Identifisert som feber av medisinsk vitenskap, er det første . Jeg ringte da min droppet ned i 3Og legevakten likte ikke at tempen var så lav, fikk beskjed om å varme med meg selv.

Feber er kanskje de mest vanlige helseproblemer diagnostisert. Feber er også det første tegn på at kroppen sender for å indikere en infeksjon eller en sykdom . Normaltemperaturen under armen er en halv grad lavere. Det er altså normalt å måle kjøligere temperaturer der.


Din allmenntilstand er viktigere enn hvor høy feberen er. Professoren konstaterer at du kan ha høy feber og føle deg frisk, eller lav feber og føle . Rask pustefrekvens; Høy puls; Høy feber eller unormalt lav temperatur; Kalde hender og føtter; Skjelving; Tørste; Smertefulle ledd og muskler. Små barn har et temperatursenter som ikke er helt utviklet. Plutselig så målte jeg temperaturen min til 3grader. Kropstemperaturen kan enten være normal (- 35°C), høj (over 38°C,) eller lav under 35°C).


Læs om kropstemperaturen og dens rolle i kroppen her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg