onsdag 11. april 2018

Klumper bakerst på tunga

Bakerst på tungen er det en rekke små kuler. Dette er lymfatisk vev, likt det som vi har i mandlene. Det finnes en rekke mulige forklaringer på hva tungetilstander og forandringer på tungen kan skyldes .

Gjør ikke vondt eller noe, bare en rar følelse av at noe er der. Jeg har sånne hvite illeluktende klumper bak i svelget. Tror jeg har fått sopp i munnen, er skikkelig sår, har hvitt ekkelt belegg på tunga, veldig dårlig ånde, og bakerst på tunga noen klumper, . Har i 3-år hatt følelsen av at det ligger en klump rett over og bak.

Det ser ikkje ut som prikker som har kome oppå huden på tunga, men. I ettermiddag fant jeg ut at jeg har noen harde små kuler helt bak på tunga . Hvis du har utviklet hvite eller røde områder på tungen, eller harde klumper. Noen mennesker plassere en pille langt bak på tungen før de svelger (med vann). Jeg har fått røde klumper helt bakerst på tungen. Disse ser jeg ikke uten å geipe, de ligger altså ganske langt bak, og er altså ikke noe synlig . Blemme på tunga er vondt både når man skal spise og snakke.


Jeg har en blemme bak på tunga, det er ei stor blemme. Jeg har nylig funnet ut at jeg har seks store klumper langt inne på tungen.

Jeg aner ikke hva det kan være, og jeg har heller ikke hadt det før. Hvitt belegg på tunga kan skyldes flere ting. After rammer opptil av befolkningen fra tid til annen.


Det ligger i ordet, at vi analyserer tungen. Spissen viser hjertet og rett bak tungespissen viser lungene. Vond lukt i munnen kan for eksempel komme fra klumper av bakterier og. Bakteriene som lager lukt sitter ofte langt bak på tunga, og mange synes det er for .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg