tirsdag 17. november 2015

Betent forhud

Balanitt er en betennelse (inflammasjon) i penishodet og i forhuden. Typiske symptomer ved denne tilstanden er smerter i området rundt forhuden, kløe, rød . Ytterste del av forhuden blir rød og betent.

Hevelsen er imidlertid helt ufarlig ettersom huden er så slapp. Jeg har i lengre tid vært plaget av sår og hoven forhud. Hvorfor hjelper ikke behandlingen mot den betente forhuden?


Balanitt- en betennelse på forhuden - kan ha mange årsaker.

I sommer begynte jeg å treffe andre jenter, hovedsaklig om lørdagen, og etter den første jenta jeg var med begynte jeg å slite med tørr forhud. Hos barn er årsaken vanligvis trang forhud. Barn som har trang forhud og som får stadig for betennelse under forhuden, kan bli operert. Som du selv sier har dette alle tegn på en betennelse. Balanitt, balanopositt eller forhudbetennelse, er opphovning av forhuden.


En hyppig årsak til at gutter får vondt i tissen, er at de får en liten betennelse i forhuden. Grunnen til dette kan være irritasjon for eksempel gjennom kontakt med . Man ser en økt risiko for peniskreft hos menn med trang forhud (fimose). Er området betent må infeksjonen alltid behandles før kreftbehandlingen starter. Forhuden er adherent mot glans hos alle gutter i tidlig barnealder. Go men ikke overdreven hygiene er viktig.


Ofte kan det være tilstrekkelig å skylle rommet under forhuden ved at en holder urinstrålen tilbake . Min gutt på var veldig sår og blødde litt inn under forhuden for noen år siden. Det er en skikkelig betennelse gullet vårt har fått, og vi må bade ham i. Sønnen min har antydninger til trang forhud men legene vil ikkje gjøre . Når forhuden er irritert og betent, begynner det etter hvert å danne seg en. Det er vanligvis lite symptomer ved denne tilstanden, med den kan forårsake balanitt som er en betennelse av forhud og penishode.


Hundens forhud er ganske romslig, og strekker seg et lite stykke foran tuppen på penis. De aller fleste kjønnsmodne hannhunder har en liten grad av betennelse . Jeg har fjernet hele forhuden, og lurer på om jenter reagerer på det når vi skal.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg