mandag 7. november 2016

Atopisk eksem rundt øynene

Jeg leser at du har store plager med atopisk eksem og allergi og at det er ille rundt øynene. Det du må være forsiktig me er å smøre steroider . Andre eksemtyper kan også gi utslett rundt øynene.

Vi tenker da på atopisk eksem, som er en arvelig variant. Jeg var hos lege i vår som mente det var atopisk eksem jeg har rundt øynene. Det kan iblandt bli eksem på øyelokk og rundt øynene på grunn av følsom hud eller på grunn av sterke påvirkninger av huden.


I denne brosjyren omtales atopisk eksem og kontakteksem.

I ansiktet, og særlig rundt øynene, kan det komme en reaksjon ved kontakt med . Jeg fikk eksem rundt øynene hver vinter før jeg fant Tyroler Natursalve. Jeg har fått utbrudd av atopisk eksem igjen denne vinteren, for første . Atopisk eksem og Kontakteksem er de vanligste årsakene til øyelokkseksem. Allergisk Kontakteksem skyldes en allergi mot et stoff huden på øynene . Utslett rundt øynene er en av de vanligste problemene som ses av våre hudleger.


Atopiske ekseEn av de vanligste årsakene til kronisk og tørt . Vesla har fått eksem rundt øynene nå også stakkars, klør veldig ser det ut til og hun blir veldig rød. Var hos legen i går fordi hun nå i tillegg har .

Merker at eksem rundt munn og tørrhet rundt øynene minsker en hel masse da. Håper virkelig at det en vakker dag dukker opp en viduerkur for atopisk eksem. Atopisk eksem er en tilstand med tørr, kløende og betent hud som oppstår hos. Kløende, røde og irriterte øyne er et vanlig symptom på allergi. Atopisk eksem og hudproblemer forverres gjerne om høsten og vinteren.


For meg høres det ut som du har fått atopisk eksem eller en allergisk reaksjon. Men bruk ikke for mye kortison rundt øynene. Men øyelokkene og huden rundt øynene ser rett og slett ikke ut. Knytningen; de påstår at det er klassisk atopisk eksem. Atopisk eksem er en kronisk hudsykdom med et svært varierende sykdomsforløp.


Jeg har vært plaget av atopisk eksem hele livet. Har hatt det stort sett overalt fra hode til midje. Jeg har egentlig lært meg å leve med det, . Jeg har hyppig (flere ganger i uken) et rødt utslett rundt øynene.


Det taler mot at dette er atopisk eksem, selv om det er en mulighet. Kan også forekomme på ekstremitetene for øvrig, på truncus, og i ansiktet, spesielt rundt øynene. Irritativt eksem, eventuelt også håndeksem, er vanlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg