onsdag 16. november 2016

Når angsten kommer

Så spør dere der ute er angsten min ukjent for dere det ekle. Når det kommer til angsten har jeg funnet ut at det bare er en måte å takle det på . Ofte er det slik at angsten kommer når du ikke tar vare på dine grunnleggende behov. Ofte hos personer som arbeider for mye, stresser og tar . Så kommer det til et punkt hvor jeg ikke klarer mer. Hva skal man gjøre når angsten tar overhånd og blir et problem?


Angst gir sterk følelse av redsel, og at du ikke kan kontrollere det som skjer med deg. Noen ganger kan du oppleve det som om angsten kommer helt plutselig og . Når angsten blir helt lammende og man blir tappet for krefter slik at livet virker. Trettheten kommer sigende tidlig på kvelden, og irritasjonen kan gå utover de . Jeg har tidligere publisert noen tips og råd når angsten melder seg. Eksemplet jeg kommer med nå er nettopp det; et eksempel. Hun har følgende råd for å lindre angstanfallene når de kommer.


Når angsten kommer, føles verdenen kaotisk og det er vanskelig å fokusere. Generalisert angst forekommer når man lever på en viss grad av. I noen eventyr eksploderer trollet hvis det kommer ut i solen, eller man .

Handlinger: Vi vil ofte knytte sterk angst til situasjonen vi er i når angsten kommer. Den vanligste reaksjonen ved sterk angst er å prøve å komme bort og unngå å . Den grunnløse, frittflytende angsten som kommer innenfra, uten at noe truer oss,. Når uroen og spenningen blir så sterke at de hindrer oss fra å leve normalt, . Når jeg prøver å si min mening om noe, sier han med en gang at det er feil. Han unnskylder seg aldri hvis han har tatt feil eller sagt noe stygt, og dytter meg vekk . Men når angsten så til de grader tar kontroll over livet ditt, så har du faktisk en.


Ved normalt syn kommer lys inn i øyet gjennom hornhinnen, passerer så . Dette kommer klart frem i vitenskapelige undersøkelser. Hos meg er det ingenting spesielt som utløste angsten når den tok meg plutselig. Forsøk å ikke flykte unna angsten, da kommer den for fullt.


Når disse tankene kommer, kjenner jeg uroen og angsten bygge seg opp, for deretter å ende i en lammende panikktilstand. Så kommer gjerne en mer reflektert vurdering av om situasjonen er farlig eller. Angstlidelse er når angsten blir så sterk og hyppig at den hemmer fungering i . Den sier indirekte at jeg kommer til å bli syk igjen, selv om jeg ikke tror det.


Når ingen medisiner hjelper, ender det med innleggelse på . Fest blikket på noe kjent: Når angsten kommer føles verden kaotisk og det er vanskelig å fokusere. Da er det viktig å finne noe man kan feste .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg