tirsdag 29. november 2016

Halsbrann melk

Melk nøytraliserer syrebalansen i magen og sørger for å dempe denne intensiteten som du går rundt og kjenner på. Jeg har hatt problem med sure oppstøt, svie i spiserør, halsbrann og hele pakken i årevis. Jeg har bestandig brukt melk for å nøytralisere.

Halsbrann kommer ofte av sure oppstøt som kommer fra magen, eller rett og slett syre i halsen. Denne kan nøytraliseres med å drikke noe som er basisk. Noen typer mat lindrer halsbrann, mens andre typer mat forverrer den.


Så langt prøvd appelsinjuice, melk, vann, te, lettbrus og vanlig brus.

Til og med prøvd vann med sitron for ett eller annet sted sto det at sitron . I fjor kjøpte vi mer reseptfrie legemidler mot sur mage og halsbrann om. Både melk og vaniljeis er syrenøytraliserende, og du trenger ikke å . Ok, tradisjonell halsbrann er litt annerledes enn dette, men for de som lider av det kan det iblant fortone. Mange plages regelmessig med halsbrann og sure oppstøt. Mange, store og tunge måltider med fet og røkt mat er også oppskriften på halsbrann og sure oppstøt. Et tips mot halsbrann er noe så enkelt som et glass melk før leggetid!


Hva er prinsippet i behandling av refluks av magesyre, sure oppstøt, halsbrann og. Noen erfarer at det hjelper med et glass melk, havregryn eller liknende.

Halsbrann og sure oppstøt er ubehagelig, og kommer ofte når man skal slappe av etter et. Ved halsbrann hjelper det ofte å spise noe eller evt. Halsbrann oppleves gjerne som en sviende smerte bak brystbenet. Har funnet ut at lovehearts hjelper, men det har jeg ikke i hus akkurat nå. Jeg er uker på vei med mitt første barn, og har vært veldig plaget av halsbrann.


Alle sa at melk skulle hjelpe, men jeg er av de få som. Må det være ren melk, eller kan jeg ha oboy i? Jeg takler ikke melk, men nå har jeg halsbrann. Har de siste dagene slitt grusomt med halsbrann, hele døgnet. Men det hender jeg likevel får litt halsbrann, og da kan det hjelpe å drikke et glass melk. Jeg fikk ihvertfall mye halsbrann om kvelden, når jeg drakk Urge,.


Men kutte brus er vel et godt tips(kullsyra tar jo litt på) Melk hjalp meg, . Halsbrann, den brennende følelsen som oppstår i spiserøret, er ofte utløst av stress, visse matvarer, medisiner og til og med trening.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg