mandag 13. februar 2017

Nuppete hud i ansiktet

Noen mennesker har mer talgproduksjon i huden enn andre. Huden min er nesten bestandig uren og litt nuppete. Allikevel blir jeg veldig blank i ansiktet, særlig når jeg bruker sminke.

NUPPETE HUD: Over halvparten av oss plages av nuppete hud. Noen ganger ser man det i ansiktet på barn også. Nupper på huden kan oppstå på armer, ben, rumpe, lår og til og med i ansiktet. Jeg har nupper i ansiktet som jeg vil bli kvitt, jeg har arr i panna etter kviser og.


Nupper er små utvekst i huden som du ikke kan skubbe vekk, de er der og det . Det kan være mange årsaker til at huden blir ru og nuppete. Utslett i ansiktet er den vanligste årsaken til konsultasjon hos våre hudleger. Det første man må gjøre er å få avklart en . Her snakker vi sun block i ansiktet hver dag om det er sol ute.


Over halvparten av oss har eller har hatt denne hudforstyrrelsen. Samlinger av små nupper (gåsehud) på utsiden av overarmene og lårene. Har fått noen små ekle nupper på armene og i ansiktet. Nuppene kommer ofte at talgproduksjonen i huden øker, f.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg