torsdag 2. februar 2017

Stivkrampevaksine skole

Informasjon til foreldre og skolepersonell angående tilbudet i skolens helsetjeneste. Boosterdose difteri-kikhoste-stivkrampevaksine i form av kombinert difteri-stivkrampe-kikhoste-poliovaksine innført i tidlig skolealder for barn . Imidlertid er det ikke mye økt risiko for bivirkninger om det en enkelt gang gis en boosterdose difteri-kikhoste-stivkrampevaksine til en person .

Jeg fant fram vaksinasjonskortet mitt for å sjekke når jeg sist fikk stivkrampesprøyte, men der står det ikke bekreftet at jeg har fått den. Vi vaksineres for å få immunitet mot smittsomme sykdommer uten å måtte gjennomgå sykdommen først. Min sønn i klasse ble idag bitt av en katt på skolen, de ringte nettopp.


Det er ikke hull i huden så det ser jo greit ut da, han har ikke blødd eller.

Jeg fikk et kutt i armen for en drøy uke siden, og i følge sykepleieren MÅTTE jeg har stivkrampesprøyte. Jeg har nemlig ikke tatt den stivkrampevaksinen på skolen, fordi jeg da hadde sprøyteskrekk! Jeg tror ikke det er nødvendig med stivkrampesprøyte ut fra din beskrivelse. Gutt Hei Dersom du har fått vaksine på skolen, hos helsesøster, så er du . Skolehelsetjenesten har som formål, i samarbeid med foresatte og skolen,. Bør folk som ikke skal ut å reise fylle på med den typen vaksinen som krever påfyll?


Kontortid: Tirsdag og Onsdag Sted: Tverlandet helsestasjon, Tverlandet skole. Helseopplysning i grupper, Difteri og stivkrampevaksinasjon. Om interne utvalg og eksterne institusjoner som skolen forholder seg mye til. Tilbudet om helsetjeneste i skoler er bestemt i ”Lov om helsetjenesten i. Medisinsk behandling blir ikke gitt på skolen. Er vannpumpen på skolen øker sjansen for at jentene får gå på skolen.


Kjøp et telt som kan gi barn ly, skolen tilbake og et sted å være. Mange er engstelige for stivkrampe og for de som ennå ikke har fått stivkrampevaksine på skolen er det mulig å få den hos lege.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg