tirsdag 27. mars 2018

Baby røde tørre kinn

Det bruker jeg å smøre på snuppa mi når hun har røde og tørre kinn. Forum › Termin- og barselklubber › 2008BufretLignende29. Emil har fått så røde og tørr nuppete kinn.

Jeg smører og smører men det blir ikke bedre. Ser ut som han syns det gjør vondt når jeg vasker. Min sønn på år har svært ømfindtlig hud.


Ute ses mange småbarn med røde kinn og såre haker. Da Sigrid fikk tørre og røde kinn startet vi først å smøre henne med A-krem morgen og kveld. I badevann er det litt baby såpe og olje. Har det lille barnet rare prikker, utslett eller tørr hud?


Hvis huden blir rød og flasser, kan det skyldes at babyen reagerer på matvarer som mammaen. Milier er bitte små, hvite talgprikker som vanligvis dukker opp på babyens nese eller kinn. Røde kinn kan være symptom på at det ligger en alvorlig sykdom bak,. Overdreven bruk av såpe som så gir tørr hud etc. Tørr vinterhud er den vanligste hudplagen hos barn på denne tiden av året, sier professor dr.


Symptomene er rødt utslett på begge kinn.

Tørr, skjellete hud; Før toårsalderen sitter gjerne eksemet i ansiktet og på utsiden av . Caroline har i lange perioder nå hatt røde kinn. Min eldste hadde dette som baby, vi var hos hudlege som kalte det atopisk eksem og ga oss kortisonkrem. Jenta mi på måneder har fått veldig røde kinn etter å ha sovet ute i vogn når det var et par minus ute.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg