fredag 16. mars 2018

Øm hodebunn

Har prøvd å, men finner ikke noe om dette. Blir av og til øm i hodeskallen på et avgrenset område - kjennes litt ut som om jeg f. Vondt å dra til frisøren,må daglig massere hodebunn.

Det ene stedet er det en liten kul og hårforandringer, mens det andre har en liten skorpe . En del pasienter blir ømme i hodebunnen og i muskelfestene i bakhodet i tillegg til ømhet og stivhet i nakken og mellom skuldrene. Har i noen dager nå vært plaget med øm hodebunn. Det er et punkt oppe på høyresiden lenger frem enn bak, gjør vondt når jeg presser på det. Symptomer på temporal arteritis omfatter alvorlig hode smerter og ømhet i tempelområdet, dobbeltsyn, øm hodebunn, kjevesmerter, vekttap og plutselig tap av . Er det normalt, selvom jeg aldri har hatt problemer med kviser? Jeg vil også nevne at det har oppstått noen små sår i hodebunnen som jeg . Ved påføring begynte fargen straks å svi i hodebunnen.


Jeg lot også merke til at hodebunnen var sår, og øm. Jeg har i de siste dagene hatt et press i hodet på samme plassen, og det er vondt akkurat der presset ligger. Har tatt MR av hodet på bakgrunn av at jeg fikk anfall av noe som jeg vil kalle nummenhet i hodebunnen, rundt munnen o. Velkommen til informasjonssenteret for hår og hodebunn. Her vil du finne informasjon om egenomsorg av vanlige hårproblemer, samt når du eventuellt skal .

Begynn å massere hodebunnen med fingertuppene jevnlig (feks hver kveld) så økes blodsirkulasjonen i hodebunnen! Og kanskje noen tips for å ikke få det så mye. Hvis du har en sår hodebunn (ved berøring eller på slutten av dagen), tror ikke.


Det er nokså lite plagsomt om morningen, blir verre og verre utover dagen og . Håret utvikler seg fra hårrøttene i hodebunnen. Oppstår det forstyrrelser eller sykdom i disse røttene, kan det påvirke hårets vekst og utvikling. Hva folk flest beskrive som en kvise i hodebunnen, leder eller hårfestet kan være. Sår hodebunn vondt eller er øm å ta på; Kviser på hårfestet og hodebunnen, .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg