onsdag 28. mars 2018

Nuppete utslett som klør

Hei, jeg er en jente som har fått nupper over hele kroppen. Du har altså hatt kløende utslett siden i sommer som begynte på leggene og. Over halvparten av oss har eller har hatt denne hudforstyrrelsen.

Samlinger av små nupper (gåsehud) på utsiden av overarmene og lårene. Nupper og prikker i huden er veldig vanlig. Dette kan fort bli sjenerende, da det blir rødt og tørt som et utslett.


Informasjon om tilstander som kan gi kle og utslett i huden.

Skabb gir kløe fordi kroppen reagerer med en allergisk reaksjon på midden. Det kan imidlertid ta flere uker før kløen oppstår. I vårt land er tørr hud som sprekker, flasser og klør en av de vanligste.


Nok vann, tran og et sunt kosthold kan hjelpe på nupper og utslett i huden. Har fått et utslett på underarmene som klør som bare pokker. Googlet nettet rundt på utslett, men finner ingenting som passer. Jeg er plaget med røde prikker på kroppen som klør.


Helvetesild: Utslettet starter med kløe, prikking, sviing eller smerter i et avgrenset område av. Sjeldent jeg får utslett, får enten migrene eller vondt mage om jeg spiser.

Har du små og kanskje røde nupper på kroppen? Vil ha det vekk fordi det er stygt og fordi det stikker og klør. Elveblest er et utslett utløst av allergi, og det er svært kløende og flytter seg rundt på kroppen. Små prikker som klør, rare utvekster eller rø flassende hud – hva kan. Dette er utslett av små røde prikker og nupper som etter hvert får puss i seg og ser ut som små kviser.


Dette utslettet er det vanligste utslettet hos spedbarn og . Får hvite nupper i huden, som forsvinner like fort som de kommer. Har aldri hatt det selv, men vet det klør myyyyyye og gir utslett. Jeg hadde utslett over hele kroppen en gang også, klødde så mye at jeg. Skabbmidden utløser sterk kløe, særlig om natten. Man får gjerne et småkulete utslett (nupper og blemmer) i huden, oftest først på hender, mellom fingre, . Det er bare bittesmå nupper som klør, ikke noe jeg kan se før jeg har.


Ved mange tilstander som skyldes kløe har man et utslett, særlig ved . Det sprer seg over kroppen, er rødlige og klør. Som regel forsvinner de i løpet av noen timer eller få dager. Havremel bad er effektive i å subsidiere en kløe forbundet med vannkopper. Vanligvis vises utslett som flekker av røde nupper på kroppen og kan være . Vanlige symptomer ved soleksem er små nupper som klør eller hudblemmer.


Mange nordmenn plages med kløe i huden, utslett på kroppen og utslett i ansiktet. Nå har jeg iallefall utslett over hele kroppen. Tror det arter seg slik; Det klør, jeg klør frem hvite nupper i huden, jeg klør mer, jeg klør hull på alle . Med denne hudtype har man ofte flass i håret, kløe og flassing bak ørene og røtt. Utslettet jeg får på brystene når jeg er i ketose er som små røde nupper og .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg