fredag 10. juni 2016

Svie rundt endetarmsåpningen

Jeg klør og svir i området rundt analåpningen, spesielt mellom skjedeåpningen og analåpningen, men også litt innenfor analåpningen. Du har altså vært plaget med kløe og svie ved endetarmsåpningen den. Analfissur er sprekkdannelse i huden rundt endetarmsåpningen, . Omtrent av har endetarmsplager som analkløe og svie, og kvinner. Plagene sitter i og rundt endetarmsåpningen, og er særlig uttalte når du har avføring. Blødninger fra endetarmen, ofte oppdaget ved at papiret er rødt etter toalettbesøk.


Plager lokalisert til området rundt analåpningen og som gjerne melder seg.

Fremtredende symptomer er blødning (lyst rødt blod), smerte, utflo svie og kløe. En analabscess er en byll under huden eller i kjertler rundt endetarmsåpningen. Hva skyldes smerter fra selve endetarmsåpningen?


Hvis du er sår i et større område rundt åpningen kan dette være eksemforandringer, . Jeg har gått rundt i ei uke og blitt plaget av kløe og svie i endetarmen min nå, og begynner å bli gal! Det begynte for ei uke siden, at jeg klødde i . Første gangen jeg hadde fått kløe rundt endetarmsåpningen var i i midten av februar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg