fredag 12. mai 2017

Laktulose gravid

BufretLignendeDet er helt normalt å ha treg mage i graviditeten. Bilde av en gravid dame som holder seg på magen. Laktulose er et tarmregulerende middel som trygt kan brukes av gravide.

Laktulose virker lokalt i tarmen og trekker vann inn i tarmen slik at avføringen blir . Dette gjør at forstoppelse er et vanlig problem blant gravide. Laktulose smaker søtlig og kan virke kvalmende på noen. Har nå spist opp en halv liter Laktulose ved ml morgen og kveld. Jeg tok ml morgen og kveld da jeg var gravi det holdt ikke med 15.


Forstoppelse tidlig i svangerskapetinnlegg22. BufretLignendeBarn 3-år: 10-ml daglig i 2-dager. Lactulose, (Duphalac og tilsvarende), som både øker tarmaktiviteten og binder væske i tarmen, kan også brukes av gravide. Hei :) Er no gravid i veke med førstemann, vart gravid på første forsøk og er kjempefornøyd :D Men har fått eit stort problem.


Det skal ikke være skadelig å ta lactulose når du er gravid. Veldig mye bedre enn å være forstoppet, det er jo så plagsomt! Av osmotisk virkende midler omtales her laktulose og makrogoler.


Det er jo ikke like sterkt som lakserolje(var derfor jeg tok laktulose) Vær så snill å svar. Lactulose kan trygt brukes under graviditet. Dra å kjøp Laktulose Orifarm på apoteket. Det kan både tas under graviditet og mens man ammer ;). Jeg vil tro det kan brukes, lactulose (duphalac) er ikke noe som tas opp av.


Jeg fikk det anbefalt av jordmor da jeg var gravid sist, så det skal . Lactulose Orifarm er et skånsomt håndkøbslægemiddel, du kun kan købe på apoteket, så du får den rigtige vejledning med i købet. Herregu er det ikke noe annet enn laktulose vi gravide kan ta …. Jeg har prøvd laktulose, Microlax og flytende fiber, i tillegg til å drikke MYE vann og bevege . Har sakset fra felleskatalogen: Graviditet. Kontakt lege eller apotek før du tar dette legemidlet.


Vedrørende egenskaper, indikasjoner og bivirkninger, se L12. Laksantia som duphalac, laktulose og levolac inneholder laktose. Laktulose 6mg, galaktose (opptil 1mg), laktose (opptil mg), renset vann.


Vis informasjon om graviditet fra Norsk legemiddelhåndbok(utvid).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg