tirsdag 6. februar 2018

After munnsår

After er tilbakevendende runde eller ovale, overflatiske, myke, gulhvite blemmer eller sår i munnhulen. De kan være lokalisert på tungen, i ganen, i munngulvet, . Sår i munnhulen, også kalt after, kan være både smertefulle og plagsomme.

Det finnes smertestillende gel som kan påføres munnsår direkte. After (munnskold) er en av de vanligste årsakene til sår i munnen. After gir små hvite blemmer eller sår i munnen, ofte lokalisert på tungen eller på innsiden av . De siste ukene har jeg vært veldig plaget.


Jeg var hos tannlegen i dag og han sa at jeg hadde . After kan ligne på herpes som ofte kalles munnsår eller forkjølelsessår, men det er ikke det samme, sier Brynjulf Barexstein, lommelegens . Her får du tips til å unngå blemmer og munnsår. Både utbrudd av herpes og after er veldig vanlig å få AFTER. Mens munnsår fra herpes ofte oppstår på leppene, er after noe som kommer på . Hjem Artikler om tannpleie Munn- og tannpleie og helseforhold Vanlige spørsmål After-sår, forkjølelsessår og infeksjoner Hva er after- og munnsår?


Ved multiple, store eller residiverende after kan systemisk behandling med glukokortikoider, for eksempel prednisolon tabletter, være indisert i en kort periode. Har du munnskold eller after som du vil bli kvitt? Jeg har konstant after, opptil stk om gangen. Ja, jeg har slike munnsår jeg også, helt grusomt. After eller aftøs stomatitt (aftøse sår) - mer folkelig: munnskåld.


After må skilles fra munnsår av andre årsaker som herpes og andre munnsår. Dette høres veldig ut som aftøs stomatitt, også kalt munnskåld eller bare after. Man vet ikke helt hvorfor noen får det og hvorfor de hele tiden . Munnskold (eller after), er sår eller blemmer i munnen.


After oppstår på tungen, i kinnet og til og med på tannkjøttet, og varer. Et munnsår ser ut som en liten, væskefylt blemme på leppen eller rett . Jeg skrev inn tidligere, og spurte om noen munnsår som jeg lurte på hva var. Ved munnsår har sårene ofte et grått sentrum med hvitaktig eller gul kant med rød avgrensning. Munnsår kalles også after, atføse sår eller munnskål.


Munnsår tilheler normalt av seg selv i løpet av 7-14. Hvis du er blant dem som ofte får munnsår, bør du. Munnsår - eller after - er smertefulle sår som opp-. Jeg lurte på om det er noen som er plaget med after munnsår? Har prøvd ut forskjellige metoder som bytte tannkrem, . Munnsår: Bli kvitt sår og blemmer i munnen.


Rundt 15-prosent av befolkningen sliter med after eller munnskold i perioder. Jeg har dilla på tomater, men når jeg har after er det helt umulig å. Jeg hadde nemlig et lite munnsår for en uke siden, noe tannlegen min .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg