mandag 12. februar 2018

Rozex gel erfaringer

Jeg fikk resept på en gele som heter Rozex. Så deilig å høre noen gode erfaringer, nå ble motet mitt litt styrket. Sist fikk jeg rozex gel kremen men den hjelper ikke, og antibiotika tåler jeg ikke så er det rosacea jeg har.

Har noen andre noen erfaring med uvb behandling? Har fått Rozex gel på resept som jeg har brukt 4-dager nå, men ingen forbedring enda. Men ser også at det kan ta mange uker før man ser . De fleste med type 2-rosacea er ikke plaget med sensitiv hud.

Mest brukt er Rozex-gel (metronidazol) eller Finacea-gel (azelainsyre). I tillegg bruker man ofte antibiotikatabletter som langtidsbehandling. All behandling er en påvirkningsbehandling og ikke en kurativ . Jeg brukte også en gel som heter Rozex, den irriterte ikke så mye.


Rosacea, og en del med denne lidelsen har skrevet om sine erfaringer. Rozex er blitt ordinert av hudleger siden 20og fås nå også reseptfritt på apoteket, både som g gel og g krem. Fortsett å bruke Rozex selv om du ikke ser . Jeg må jo bli bedre på hudpleie, men tidligere erfaringer tilsier at. Gubben hadde god effekt av Rozex, en antibiotikakrem eller gel som er for .

Rozex gel: Denne gelen kan du bruke morgen og kveld sammen med. Fikk en krem som het rozex av legen for to uker siden men har ikke . Hva Rozex gel er og hva det brukes mot Vær oppmerksom på at legen kan ha foreskrevet. Dette produktet skal ikke brukes av barn da erfaring mangler. Jeg har hørt og læst mig til, at der er nogle der har gode erfaringer med at.


I øjeblikket er jeg i behandling og får tetracyklin, rozex gel og . De fleste med type 2-Rosacea er ikke plaget med sensitiv hud. Mest brukt er Rozex-gel (Metronidazol) eller Finacea-gel (Azelainsyre). Dette er en silikonbasert gele som beskytter huden, men det er bare tøys og tull at den. Det er viktig å rengjøre huden godt med et mildt . Rozex-gel skal påføres ganger daglig, morgen og kveld. Det foreligger utilstrekkelig erfaring med bruk under graviditet.


Rozex har jeg selv nokså god erfaring me men har ikke brukt det så . At last I found a 'very nice' dermatologist who gave me the confidence to retry Rozex but in the cream form. Men erfaring og nyere studier viser at kostholdet kan ha betydning. Graviditet: Ingen erfaring med bruk til gravide. Ved oral administrering passerer metronidazol placentabarrieren og når raskt fosterets sirkulasjon.


Jeg vil gerne høre om andres erfaringer med hudpleje og hvad jeres læge. Da jeg fik det kostateret fik jeg noget rozex gele hos hudlægen og .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg