tirsdag 16. august 2016

Solkrem baby 6 mnd

Var på apoteket igår og skulle kjøpe solkrem til lille snuppa til vi skal til syden. Men da jeg kom til kassen mente hun som jobbet der at så små . Solkrem og mnd gml bebi - skal på reise til Syd-Frankrike.

Og solbeskyttelse er viktig, men du skal ikke smøre de aller minste familiemedlemmene med solkrem. Ifølge barnelege Hari Cheryl Sachs i det . Er det slik at små barn ikke skal ha solkrem på seg? Sånn jeg har forstått det skal barn under mnd ikke være i solen.

Babyer under 6mnd skal ikke skal ha sol på seg i det hele tatt, men. Babyer under mnd skal ikke eksponeres for UV - stråler i det hele tatt og behøver derfor ikke smøres med solkrem. Pakkeliste til meg selv og baby på 6-mnd. Er så utrolig mye å huske når jeg skal pakke til en baby på mnd liksom!


Skygge, lette klær og solhatt på babyen i stedet for solkrem. Siden barnets hud ikke er ferdig utviklet, bør du ikke bruke solkrem på barnet før det har fylt ett år. Jeg har lest litt rundt på nettet og det virker som om det er uenighet om man bør bruke det på barn under mnd.


Må vi bruke solkrem på babyen (mnd) når vi er ute nå? Aldri solkrem på unger under ett år, lærte jeg da jeg hadde babyer.

Syden med baby 2mnd Skal til syden me lille på rett over 2mnd. Solkrem er jo ikke anbefalt til barn under mn har spurt meg frem på . Bare av solkremer får grønt lys hos Forbrukerrådet i deres årlige. Det var også en artikkel på nrk her for noe siden om at en ikke skal bruke solkrem på baby under mnd og helst ikke på baby under år. Hos baby mindre enn måneder, bør huden overhodet ikke utsettes for. Større babyer og barn bør smøres inn med solkrem så lenge det . Er valget mellom skygge og solkrem, så velger du skygge.


Vi brukte Babyline solkrem i fjor (da var snuppa 4-mnd) og det funka bra. Skal til syden igjen til jul med en 5-mnd gammel baby, og satser på . Vi smurte Bøllefrøken da vi var der da hun var mnd. Ja, alltid greit å smøre inn hele kroppen med solkrem om morgenen, så slipper man å stresse med det ute. Vi reiste til syden med en mnd gammel baby for noen år siden.


Zinkoksid-basert solkrem gir den beste bekyttelsen mot UVA OG UV stråler. Babyer yngre enn mnd skal kun bruke uparfymerte solkremer med fysisk filter, .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg