fredag 12. august 2016

Urinprøve klamydia

Ved en rutinemessig urinprøve ønsker vi såkalt midstrøms. Dersom det er klamydia du skal testes for, er det imidlertid litt annerledes. Klamydia er en seksuelt overførbar infeksjon (SOI: kjønnssykdom) forårsaket av.

Urinprøve er spesielt nyttig ved rutineundersøkelser hos personer som ikke . Klamydiatest skal tas av første stråle- urin. De fleste steder kan man også få tatt slik urinprøve hos helsesøster og på Helsestasjon for . Jeg har to korte spørsmål som har plaget meg.

Tok en klamydiatest for 1mnd siden men har i ettertid hørt at for at den skal vise riktig resultat må . Test deg for klamydia, mycoplasma genitalium og gonore i samme urinprøven - sikker og pålitelig test. Nå har jeg fått vite at en gutt jeg har hatt samleie med i sommer, smittet en venninde av meg med klamydia. Når man tar klamydiatest, er det sånn at man skal få med noen dråper av urinen?


For jeg har tatt testen ganger, men har aldri tisset først. Klamydia kan påvises ved å ta prøve fra urinrør, livmorhals, endetarm, halsen eller øyet. En urinprøve er av stor betydning for å diagnostisere urinveisinfeksjoner, og den seksuelt overførbare sykdommen klamydia kan også påvises i . Hvis man leverer en urinprøve hos fastlegen, holder det om man.


Det blir også brukt for klamydia, men stort sett er det urinprøve nå til dags.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg