tirsdag 31. januar 2017

Kløe i endetarmen kjerringråd

Kløe i endetarmen er svært vanlig både hos voksne og barn. Det er mye du selv kan gjøre for å minimere plagene. Dette er side for kommentarene på kjerringrådet om Hemorider.

Har ikke hatt hemorider, men kløe i endetarmen. Det startet to uker etter jeg fødte (helt normal fødsel), og varte i seks uker. Jeg har ingen erfaring med å smøre den på annet enn myggstikk, men den er mot kløe og jeg mener å huske . Når man klør i rumpa kan dette fort være det som kalles endetarmskløe. Tilstanden kjennetegnes ved stadig kløe rundt endetarmsåpningen. Dette er en meget vanlig tilstan og de fleste mennesker har kløe ved endetarmsåpningen (analkløe) periodevis i sitt liv.


Når man klør seg i baken, vil det svært ofte utløse ny kløe etter få sekunder. Hemorroider kan også være plassert i endetarmen, og derfra forårsake en kløende anus. I så fall bør legen eller tarm spesialist undersøke anus . Hos dem som har symptomer, er det kløe i og omkring endetarmen som . Det klør til tider helt ekstremt rundt endetarmsåpningen, skrukken og underst på pungen.


Dette skjer utelukkende når jeg har lagt meg i senga om kvelden, det . Dersom barnet klager over kløe rundt endetarmsåpningen, særlig om kvelden.

Hvor vidt kjerringråd har effekt, kan jeg ikke gi noe godt svar på. Bruk derfor antibakterielle midler og kortisonkremer til kløen har gitt seg og. Kløe rundt endetarmsåpningen, særlig om kvelden og natten, er et typisk tegn.


Jeg har siden 20i lengre perioder vært plaget av kløe, svie og en brennende følelse i rumpesprekken. Jeg har blitt undersøkt grundig av lege og spesialist med kamera i endetarmen og alt mulig. Kløe rundt endetarmen er i seg selv ingen diagnose. Det er en lang rekke mulige årsaker til slike plager.


I første omgang bør man utelukke en identifiserbar . Les om behandling, symptomer, operasjon, kjerringråd og fjerning av hemoroide her. Hemoroider er utposninger på blodårer på eller ved endetarmsåpningen. Dersom barnet klager over kløe rundt endetarmsåpningen, særlig om kvelden eller natten, kan foreldrene kikke etter mark rundt og i . Det gikk likevel stort sett greit og jeg ble ikke plaget spesielt av det, bortsett fra at det begynte å klø når jeg svettet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg