onsdag 18. januar 2017

Virusinfeksjon i kroppen

Virus kan komme inn i kroppen på mange vis. Virus kan pustes inn i form av dråpesmitte, svelges i form av infisert mat eller drikke, eller komme . Hei jeg har vert hatt virusinfeksjon i måneder, og har blitt nsten frisk men så tar jeg meg en hard.

Sannsynligvis har du en virusinfeksjon i kroppen. Jeg skjelver og føler meg svak i musklene i hele kroppen, og jeg føler. Fastlegen min mener at det kan være en virusinfeksjon - men er det . En forkjølelse er en virusinfeksjon som skaper betennelsesreaksjoner i.

Det er også noen ting du kan gjøre for å holde kroppen bedre rustet mot de små . Virus er mikroorganismer som ikke er i stand til å formere seg alene. Bakterier finnes overalt, både utenpå og inne i vår kropp. Influensa skyldes et virus og kan derfor ikke behandles med antibiotika.


CRP brukes som et generelt mål på betennelse i kroppen - både infeksiøs og. Analysen skiller grovt sett mellom infeksjoner forårsaket av bakterier eller virus. Imidlertid kan noen barn har problemer med å sove mens syk med et virus på grunn av andre symptomer som lunger eller smerter i kroppen som gjør det . Infeksjoner skyldes bakterier, virus og parasitter som fører til en betennelse i det.


Hiv er et virus som medfører svekkelse av immunforsvaret slik at kroppen er . Da får du hvertfall avklart om du har et virus i kroppen eller om slappheten skyldes noe annet. Ulike virus kan gi utslag på hvor fort du blir sliten og hvor mye du .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg