onsdag 12. april 2017

Plutselig feber

BufretLignendeFeber er en kroppstemperatur over 38° C, og skyldes som regel en infeksjon. Dette er kroppens mekanisme for å bekjempe organismer som virus og bakterier. Feber vil si at kroppstemperaturen, har steget til over 3ºC.

Symptomene på hjernehinnebetennelse kan minne om helt ufarlige febertilstander. Pass derfor godt på hvis noen plutselig får høy feber, og kontakt lege dersom . Sykdommen er helt ufarlig, men den starter som oftest med feber. Barnet får plutselig høy feber, rundt 39-grader.

Barn kan ha ganske høy feber uten å være veldig syke. Hvis du har en kroppstemperatur på 3grader, og termostaten din plutselig blir skrudd opp til 40 . Feber skal ikke oppfattes som en sykdomstilstand i seg selv, men som et tegn på at kroppen forsvarer seg mot en infeksjon. Langvarig feber av ukjent opprinnelse kan defineres som en sykdom. Feber er en intelligent helingsrespons fra kroppens immunforsvar.


Start det oppstår plutselig høy feber, med frysninger. Hos tre-fire prosent av småbarna fører høy feber til feberkrampe. Det er en tilstand som skremmer vettet av mange foreldre. Det er så lenge siden jeg har vært syk nå, sikker 3-år siden, men i går kom feberen som kasta på meg. Feber, forhøyet kroppstemperatur som følge av en sykelig tilstand.


Organismen reagerer på dette som om det skulle være en plutselig, sterk . Feber hos barn - På SyktBarn kan du lese om feber hos barn. Spesielt viktig er det å lære seg faretegnene ved feber. Blindtarmbetennelse symptomer hos voksne vanligvis begynner plutselig og fortsetter å utvikle seg over en periode på flere timer.


Bør man ta kontakt med lege når feberen kryper over 40? Det må sies at jeg har vært syk i over en uke nå,med et par feberfrie dager,før jeg ble . Jeg fikk feber om kvelden, følte meg elendig og var ganske slått ut. De fleste småbarnsfamilier stifter inngående bekjentskap med infeksjonssykdommer, og noen ganger oppleves det som om forkjølelsene og . Hva er det man må være på vakt for mtp feber uten synlig grunn? Jeg fikk plutselig selv feber i går og kunne ikke se noen grunn til at jeg . Når man har feber, opplever man gjerne at man svetter og fryser om hverandre. Dette er tegn på at termostaten for kroppstemperaturen er . Tilstanden kan føre til plutselig dø spesielt hos unge dyr, samt hos eldre dyr med for eksempel.


I kombinasjon med feber krever tilstanden hurtig behandling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg