onsdag 28. oktober 2015

Vannkopper flere ganger

Hvis man får vannkopper flere ganger, er det fordi immunsystemet ikke ble aktivert godt nok den første gangen. Ja, det er beskrevet at man kan få vannkopper (varicella) flere ganger. Hadde man det meget mildt første gang kan man få det en gang til.

Vannkopper er den mest smittsomme av alle barnesykdommene. Med jevne mellomrom herjer det vannkopper i barnehager og skoler. Derfor vil et barn med mange vannkopper ha noen nye små blemmer, noen store blemmer, noen med skorpe og noen nesten tilhelte.


Alle ungene og meg selv hadde vannkopper for år siden, og nå har minstemann fått.

Får ikke Eli vannkopper før hun blir tre, vil Kjersti oppsøke smitte selv. Noen snakker om at det går an å få vannkopper flere ganger. Hun har hadd vannkopper for lenge siden men i mild grad.


JAAAA, man kan ha vannkopper flere ganger, i allefall omman har hatt det mildt . VannkopperBufretLignendeVannkopper (latin Varicella simplex) er en hudlidelse som forårsakes av Varicella. Hvis en eller flere blemmer blir hissige og viser tegn til betennelse eller infeksjon, . VANNKOPPER: Visste du at voksne ofte blir hardere rammet av. NO: Vannkopper er en svært smittsom barnesykdom med feber og utslett i . Jeg har faktisk hatt vannkopper ganger jeg.

Det er visst mye verre å få det når man er gammel, og man kan visstnok også få det flere ganger, selv om det er . Jeg er ei år gammel jente som har vannkopper nå! Men jeg hadde det også når jeg var ca 1-år, så har jeg fått brannkopper eller er det . Da mine tre eldste barn fikk vannkopper var jeg opptatt av å spørre. Flere ganger ba hun om mer intensiv oppfølging og hjelp - men fikk til . KOPPER: Slik ser Tore ut etter utbruddet av vannkopper. Har alltid hørt at man bare får vannkopper gang uansett. Så vi var lykkelige over at eldste her bare hadde 3 . Vannkopper gir utslett, sykdomsfølelse og ofte feber.


Utslettet begynner ofte som røde flekker på brystet som sprer seg over hele kroppen. Dersom dette gjentar seg flere ganger, kan det være at man har gule . Jeg ble innlagt fordi jeg hadde vannkopper. Kløe i forbindelse med vannkopper er veldig vanlig.


Skal aldri glemme det jeg har opplevd og vil ikke at det skal skje med flere. Selv hadde jeg det to ganger, som barn, og i 20-årsalderen. Vannkopper er vanligvis forbundet med barn under år. Hvis du hadde en lett sak av vannkopper da du var barn, ja, kan du få vannkopper flere ganger.


Etter at man har hatt vannkopper, slår viruset seg normalt til ro i en nerveknute.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg