mandag 26. oktober 2015

Blod i urinen gravid

Jeg er en års gammel kvinne som er gravid i uke 17. Jeg var til min første kontroll i uke hvor de fant blod i urinen. Var hos jordmor i går, ble da påvist blod i urinen. Blod i urinen kan være tegn på UVI og hos gravide behandler man det man tror er en UVI . Blod i urinen under graviditet - Om helseomhelse. BufretDet kalles hematuri, blod i urinen til en gravid kvinne, i stand til å aktivere panikk-knappen.


Den tilbakevendende blod i urinen kan indikere alvorlige problemer. Siden man har mer lettblødende slimhinner når man er gravid er det ikke umulig at blod i urinen skyldes nettopp det, hvilket er helt ufarlig. Den trygge siden om svangerskap fødsel gravid gravide uke til uke termin jordmor.


Jeg har vært hos legen nå og det var litt blod i urinen, men hva vil det si? Det er ganske vanlig at gravide anledningsvis får påvist blod i urinen uten at det betyr sykdom eller komplikasjon. Hos legen i dag fikk jeg beskjed om at det var spor av blod i urinen.


Sikkert bare urinveisinfeksjon, det er ganske vanlig når man er gravid. Det var blod i urinen, det var det også på første kontroll for uker siden. Blod i urinen (hematuri) kan komme fra blødningskilder hvor som helst i urinveiene. Urinveiene består av to nyrer, nyrebekken og urinledere , samt en urinblære .

Jeg er annengangsgravi og har på hver eneste urinprøve i dette svangerskapet hatt blodspor, .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg